Werken in het buitenland met paarden

Hoi,

Als eerste zal ik mij even voorstellen: ik heet Jasmijn en ben 17 jaar en woon natuurlijk in Nederland. Ik zit erover te denken om volgend jaar voor een paar weken in het buitenland te gaan werken met paarden. Nu ben ik nog jong en kan ik alle kanten op die ik wil.
Wie heeft hier ervaring mee en weet leuke en betrouwbare plekken om heen te gaan?

Met vriendelijke groeten,

Jasmijn

1 like

Hoi Jasmijn,

In de haute languedoc in Frankrijk zit een westernranch, zij zoeken voer iedere zomer medewerkers. Je moet hard willen werken en stevig in je schoenen staan, ik heb er geen ervaring mee, maar veel over gelezen en leuk contact. Als je ze googled vind je ze direct.
De medewerkers krijgen trouwens kost en inwoning in ruil voor het werk.

Groetjes,
Marlies

hee jasmijn,

ik ben 16 jaar
ik wil ook graag volgend jaar werken in het buitenland
ik rijd al sinds mn 6e paard. Het lijkt mij ook super leuk
om iets met paarden in het buitenland te gaan doen.
heb jij enig idee hoe je zoiets moet regelen?
als je meer weet zou je me dan willen mailen want ik ben hard
opzoek naar werk in het buitenland. (het liefst spanje maar het maakt me eigenlijk niet heel veel uit waar)
mail: rianne_leandra@hotmail.com

groetjes rianne

Weten nog meer mensen een plek?

Hallo,

Ik weet in Hongarije is een vrouw die altijd zoekt naar mensen die haar willen helpen met de paarden en andere dieren. Dit is wel vrijwilligers werk.
Wil je meer weten laat het dan even weten.

Badankt voor het reagereb, maar ik zoek kost en inwoning, dus vrijwilligers wordt hem niet. Heb een saldo van 0,0 dus kan er helaas niet aan beginnen.

Gr

Als ik mij niet vergis dan is dit ook met kost en inwoning.
Zal het vanmiddag even voor je opzoeken en hier plaatsen.

Heel graag, dankjewel!

Heb het gevonden

Voor bepaalde tijd ben ik op zoek naar een medebewoner/vrijwilliger m/v voor op mijn boerderij in het zuiden van Hongarije.Ik leef eenvoudig en zelfvoorzienend,dus dat moet je wel aanspreken.Ik vraag geen huur,maar wel een aantal uren per dag meehelpen met het verzorgen van de dieren.Voor de kosten van de maaltijden en vaste lasten vraag ik wel een bijdrage.Voor wie Hongarije beter wil leren kennen misschien een leuke gelegenheid.www.ezelbrug.eu
email:ezelbrug@gmail.com

1 like

Ziet er leuk uit! Maar ik kijk ook nog even verder.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen die in het buitenland hebben gewerkt?

Hallo allemaal,

Wij zijn een kleine veulenopfok / vakantieparkje en zoeken versterking met gedegen kennis van paarden. We hebben niet veel te bieden, wèl uitgebreide kost en inwoning, ongelimiteerd paardrijden (boomloos) en verder genoeg vrije tijd om Tsjechië te verkennen. Je moet niet bang zijn om door hordes enthousiaste veulens onder de voet gelopen te worden en het inrijden van paarden (e-ers) op een paardvriendelijke manier moet je tweede natuur zijn. Daarnaast moeten onze volwassen paarden weer in conditie gebracht worden, dus heerlijk kilometers vreten. Onze paarden zijn barokke e-ers, tredvast, enthousiast, voorzien van genoeg temperament en 'n gezond gevoel voor humor (u bent gewaarschuwd )
Tip: Met z’n tweeën is nog gezelliger!

Reaktie’s graag per pm.

Vriendelijke groet,

Natelka

P.s. in juni en juli verwachten we ook weer nieuwe veulens!

Hallo,

ik las uw bericht in het forum, ik vraag me af of jullie nogsteeds opzoek zijn?
alvast bedankt.

met vriendelijke groeten,
Priscilla

Hoi Priscilla,

Ik ben niet meer op zoek.
Heb een super leuk baantje in Engeland gevonden :smiley:
Maar ik ken misschien iemand die nog wel een baantje zoekt.

Groetjes, Jasmijn

haha dankjewel voor het reageren maar eigenlijk was ik zelf opzoek haha, maar zag een reactie boven mij staan die me erg leuk leek! maar dankjewel voor je snelle reactie terug!

groetjes Priscilla

Hoi Priscilla,

Zoals ik eerder zei was ik niet meer op zoek, maar ik ben in Engeland geweest in de meivakantie en dit is me niet heel goed bevallen. Ben jij nog steeds opzoek? Want het leek me wel leuk als we samen onze ideeën konden delen. Zoja, kan je dan ook wat meer over jezelf vertellen?

Ik hoor het wel!!

Groetjes, Jasmijn

Hoi Jasmijn,

Wat voor werk heb je precies in Engeland gedaan? Ben wel benieuwd, want ik ga komend jaar zelf ook op zoek!

Groetjes Anke

Hallo Natelka,

Aan het begin van het jaar zei u dat u nog mensen zoekt die bij u kunnen werken, is dit nog steeds het geval? Want ik zou graag wat meer informatie willen.
En hoe zit het precies met het inrijden van paarden, want ik ben hier niet heel enthousiast over, het is niet iets wat altijd goed gaat. Ik ben niet bang als paarden gaan bokken of steigeren, maar met inrijden is het altijd een groter risico en het is de vraag of je erop blijft zitten. Maar voor de rest klinkt het super en kunnen we nog steeds met z’n tweeën komen? En spreekt u Nederlands en waar bent u precies gevestigd in Tsjechië en als we komen, kunt u ons oppikken op het vliegveld of moeten we met eigen vervoer komen? En hoe ziet de verblijfplaats er uit voor ons?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jasmijn Rog

Hoi Jasmijn,

Stuur vooral wat meer informatie over jullie zelf, wij hebben altijd 's zomers versterking nodig. Ben nu even druk met een veulentransport maar kom later terug over het hoofdstuk inrijden van paarden, dat gaat hier niet zoals je denkt :wink:

Lees het graag,

groet,

Nathalie.

Hoi Nathalie,

Hier is onze informatie:
Ik ben Laura Dekker, ik ben nu 17 jaar, wordt 9 december 18 jaar. Ik ben in het bezit van een havo diploma en een autorijbewijs. Ik rijd sinds mijn 7e paard, heb paarden aan huis en heb meerdere shetlanders ingereden als klein meisje dus ik heb veel ervaring met paarden. Ik heb een tussenjaar genomen om aan mezelf te werken, ik ben veel gepest geweest en ben daardoor erg onzeker en verlegen geworden en ik wil voor ik mijn vervolgopleiding ga doen sterker in mijn schoenen staan. Het is dit jaar al erg verbeterd en het hoofddoel is in het buitenland werken met paarden, vandaar dat ik op zoek ben, samen met iemand, naar een stal waar we kunnen werken voor ongeveer een maand.

Hallo, ik ben Jasmijn Rog en rij mijn hele leven al paard. Op het moment heb ik een 3 jarige merrie en daarvoor heb ik met name paarden voor andere mensen gereden, waaronder hengsten. Ik ben een gemotiveerde meid die graag meer van de wereld wil zien en respect voor paarden heeft. Ik ben een rustig type en wil graag meer leren van de manier waarop u met paarden omgaat. Op het moment bezit ik een havo-diploma. Morgen heb ik selectie voor de piloten opleiding en hier hangt veel van af over hoelang ik kan blijven.

Graag zouden wij ongeveer een maand à twee maanden bij u willen werken. Als dit een te korte periode voor u is dan horen we het graag en zijn wij bereid langer te blijven.

Met vriendelijke groet,

Jasmijn en Laura

Hai,

Ik ben, net als veel anderen zo te lezen, ook op zoek naar een vakantiebaantje met paarden. In mijn geval wil ik dan ook nog naar een Engels-talig land, het liefst Groot-Brittannië. Ik spreek vloeiend Engels -ik heb m’n Cambridge certificaat Proficiency gehaald, mocht dat relevant zijn- en rijd al sinds m’n zesde paard. Ik heb op het moment een Arabier dus ik ben temperamentvolle paarden gewend. Ik ben 18 jaar, en oh ja, een meisje. Het is wel de bedoeling dat het betaald werk is…

Ik weet btw ook niet echt hoe ik naar een dergelijk baantje moet zoeken, dus als iemand een interessante site heeft of iets anders, kan dat best van pas komen.

Met vriendelijke groetjes,

Iris