Even voorstellen! Op weg naar..

Beste Wereldreizigers,

Vandaag het eerst van dit forum gehoord en mij meteen aangemeld. Ik hoop dat ik hier meer informatie en zekerheid kan krijgen over mijn droom om terug naar Australië te gaan.

Ik ben Marloes, ik ben 23 jaar en eigenaar van The Stylizer (thestylizer.nl). Vorig jaar februari ben ik voor 6 maanden naar Sydney, Australië vertrokken. Ik ben daar als Au Pair gaan werken, tussendoor heb ik rondgereisd (o.a. naar Melbourne & Cairns). Wat een geweldig mooi land! Zoveel culturen in 1 land, zoveel verschillen en zoveel uitdagingen. 6 maanden later wilde ik écht niet naar huis, maar ik had mij ingeschreven voor de kunstacademie en was toegelaten, dus moest van mezelf terug om deze opleiding te proberen.
Helaas kon ik mij terug in Nederland totaal niet meer focussen op de opleiding, mijn hart zat nog steeds in Australië.
Wat heb ik vaak van mensen gehoord dat dat gevoel wel weer over gaat, dat ik wel weer aan Nederland zou wennen als ik er hier weer vol voor zou gaan. Nou ik heb mijn best gedaan. Na 4 maanden kunstacademie ben ik gestopt, ik heb een diploma Styling gehaald omdat dit nog steeds is waar mijn hart ligt. Daarna ben ik mijn eigen bedrijf gestart, nu al 2 maanden The Stylizer!
Om verder een lang verhaal kort te maken ;). Het gaat super, vind het hebben van een eigen bedrijf geweldig! Freelance-styling is helemaal mijn droomwereld. Ik heb alleen nog steeds heimwee naar Australië.

Mijn nieuwe uitdaging nu is om volgend jaar terug te gaan naar Australië, alleen nu langer dan 6 maanden of 1 jaar, het liefst 5 jaar of langer! Het liefst wil ik mijn bedrijf meenemen, ik heb gehoord dat dit kan, maar dat ik hier een flinke klap geld aan kwijt ben. Ik moet mijn bedrijfspand daar opzetten en voordat ik het visum heb al een paar duizend dollar betalen. Geen fijn vooruitzicht.

Via deze site en verdere zoektochten en hulp van anderen moet het mogelijk zijn mijn droom te verwezenlijken!

Nice to meet you all!

Marloes
The Stylizer

Hoi Marloes,
Nou leuk dat Australië nauw aan je hart ligt !
Tja verblijven en overnachten en de rest wat erbij hoord (eten) kost geld.
Als je langere tijd op een bepaalde plaats wilt verblijven, bijvoorbeeld omdat je een halfjaarcontract hebt gekregen, kun je overwegen om met anderen een flatwoning te huren. Dat kan met je vrienden, met andere reizigers of met locals.
Indien je nog met vragen zit Marloes,stel ze gerust op het Australië Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog en hopelijk komen al je dromen uit,Marloes!!
groet,georgessiam.

1 like