Where to start?

Als je maar niet verliefd wordt op een Engelsman

Dat drukte mijn moeder mij twee jaar geleden op het hart toen ik naar Londen verhuisde. En inderdaad: ik heb geen Brit aan de haak geslagen. Tot mijn grote schrik ben ik wel stapelverliefd geworden op een Australische dame (nog 10 keer ‘erger’ - sorry mama :hihi: ).
Na een beetje te zijn bekomen, bleek dit gelukkig wederzijds :wub: en we hebben hier een tijdje samen gewoond en een prachtige tijd gehad. Helaas moest L. alweer een half jaar geleden terug naar Perth voor haar studie omdat ze die maar een jaar ‘in de wacht kon zetten’ ivm haar studiebeurs.

Nu wonen we dus alweer een tijdje allebei aan een andere kant van de wereld en dat bevalt niet zo goed (zacht gezegd). Ideaal zou eigenlijk zijn als zij hier in Londen zou komen wonen. We houden allebei van deze stad en ik heb hier een vaste baan. Bovendien kan ik niet wachten om Australie te zien, maar op een of andere manier heeft het me toch nooit zo getrokken om echt te gaan wonen.

Nu lijkt het er echt op dat ik er toch aan zal moeten geloven :wink: Ik wil namelijk graag bij haar zijn, maar vind ook dat ze haar studie (en stages) af moet maken. Daarom denk ik er sterk over na om voor een a twee jaar naar Australie te verhuizen. Ik ben me een beetje aan het orrienteren, maar heb een beetje problemen om door alle bomen het bos te zien. Eigenlijk heb ik momenteel twee grote vragen:

1. Ik ben afgestudeerd Communicatiewetenschapper en heb hier in Londen een leuke baan in marketing. Graag zou ik in Australie ook een ‘fatsoenlijke’ baan willen. De tijd van fruit plukken, serveren en schoonmaken is een beetje voorbij. Daarom lijkt een skilled (‘sponsorship’) visa wel iets. Is dat alleen wel realistisch? Of zijn de eisen tegenwoordig zo hoog dat je geblinddoekt een open hart operatie moet kunnen uitvoeren om ‘binnen te komen’? Hoe lastig is het om als Nederlander een baan te vinden?

2. Hoe ‘liberaal’ is Australie? Is het samenwonen van twee vrouwen geaccepteerd in een stad als Perth? Hoe zou ik mij hierin het beste kunnen opstellen?

Sorry voor het lange verhaal. Alle advies is welkom. Dank!!!