Wat moet ik nou doen?

Hallo mensen,

In 2009/2010 heb ik een jaar door Australie gereisd. Tevens in dat jaar ook gestudeerd en verschillende baantjes gehad.
Ik heb echt mijn hart verloren aan dit prachtige land en zou echt het roer om willen gooien om daar permanent te wonen en te werken. Ik heb het meeste van mijn tijd in Perth doorgebracht en zou daar zeker voorgoed terug willen verhuizen :wub:
Momenteel ben ik werkzaam als Business Travel Consultant en heb daarnaast ook werkervaring in de airline (ik heb 2,5 jaar voor de KLM gewerkt) en toeristische sector.
Ik ben via Google op de website van Move2Australia terecht gekomen en gevraagd om een vragenlijst. Helaas kreeg ik de mededeling dat ik als Business Travel Consultant geen kans maak op een visum en dat het sturen van een vragenlijst daarom geen zin heeft…
Dit is natuurlijk een teleurstelling voor mij om te horen, maar toch wil ik mijn droom niet zo 1,2,3 laten varen om daar een nieuw leven te beginnen.
Ik heb kennis van het land (heb in dat jaar bijna elk hoekje en gaatje van Australie gezien) en ik spreek de taal goed. Ik heb in Sydney mijn diploma Business English (cursus van 2 maanden) gehaald en een aantal jaar eerder in de USA een engelse (grammar) cursus gedaan van 4 maanden en ook hiervoor mijn diploma gehaald.
Ik ben 26 jaar, gezond en alleenstaand zonder kinderen.

Wie kan mij tips en advies geven!? Of moet ik het maar laten zitten omdat er geen werk te krijgen is in de sector waarin ik ervaring heb??? Dat zou ik echt zo jammer vinden…

Groet,

Laura

Hoi Laura,

Heb je je WHV al gebruikt?
Kijk ook eens op XPdite - Emigratie Forum Australie . Dit is een forum speciaal voor nederlanders en belgen die permanent in australie willen gaan wonen, of er al zitten.

En natuurlijk kijken op http://www.immi.gov.au/immigration/. Je kunt ze ook rustig mailen en je situatie uitleggen. En ze een immigratie-cv toesturen. Of de Australische ambassade in Berlijn bellen: +49 (0)69 222 23 99 58 Vraag of je er een afspraak kunt maken. En niet meer zeggen dat je denkt dat je in een jaar tijd bijna elk hoekje en gaatje van Australië hebt gezien. Want daar klopt natuurlijk niets van. Of je moet een jaar lang fulle time in de auto hebben gezeten ;-).

Dit is ook nuttig: http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/index/visas/subclass-189/