Actieve leden wonende in Australie

Hallo,

Ik ben op zoek naar actieve leden op deze forum die wonende zijn in Australië.

Zij zouden mij een stapje dichter kunnen brengen om te emigreren naar Australië.

Het lijkt me hier de geschikte plaats om contact te zoeken.

Een visa verkrijgen door een job invitation is volgens mij de beste stap.

Ik heb alreeds een paar mailtjes gestuurd naar een paar bedrijfjes maar tot nu toe nog geen antwoord/resultaat.

Misschien kan er iemand mij ‘rechtstreeks’ helpen ?!?

Misschien ken jij wel een bedrijf of persoon die geschikt is om een job aan te bieden of die mij kan verder helpen.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop verder op een positief resultaat.

:chin:

Joachim, ik kan je niet helpen. Maar het vermelden van je leeftijd, een opleiding, je interesse zou al een stuk helpen. En ik weet niet of je zegt: ‘het maakt me niet uit waar in Australië’ maar anders zou een voorkeur voor een regio het vermelden ook waard zijn. En ik denk in dit geval ook dat assistentie via een erkend emigratiebureau ook een hele hulp zou zijn. Poosje geleden kwam er zo’n, door Nederlanders gerund, bureau langs en de kritieken waren heel lovend.

Beste Willem,

Mijn leeftijd is 24.

Heb als opleiding elektro mechanica gevolgd maar verder heb ik in deze richting niets meer gedaan.

Mijn interesse naar werk toe gaat uit naar een job die zich buiten afspeelt en waar fysieke arbeid aan te pas mag komen. (tuinman, helper op boot, bouw,…)

Als ik kan kiezen waar in Australië dan kies ik natuurlijk de Oost of Westkust.

Net buiten de stad en in een rustige buurt.

Groetjes,

Joachim

Joachim, heb je op dit forum al eens gezocht op ‘emigreren naar’ of ‘emigratie naar’ Australië. Dan komt er veel informatie los. Ik geef je op grond van wat hierboven staat over opleiding en ervaring trouwens weinig kans. Een invitatie is meestal voorbehouden aan vakmensen met ervaring of mensen met een beroep waarvan ze er in Australië niet voldoende hebben. Maar succes en wie weet wie er nog reageert.
Willem

Willem,

Zoeken op internet en op fora heb ik al genoeg gedaan… ( maar ik zal je zoektip gebruiken als hij van pas komt)

Ik mag toch al zeggen dat ik al 5 jaar ervaring heb in de werksector en na vele verschillende jobs te hebben

uitgeoefend weet ik toch al beter wat ik wil en zoek in een job.

Voor de jobs uit te oefenen die ik graag wil en kan doen heb ik geen hoog diploma nodig.

Misschien is het wel mogelijk om als gemotiveerde werkkracht onder sponsoring te kunnen werken in

Australië.

(Ik heb alreeds een work-and travel visum gekregen in het verleden…

Dit gaat maar 1 keer als ik mij niet vergis, behalve als je min 6 maanden gewerkt hebt in fruitpicking ofzo.

Dan kan je deze visa nog 1 jaar verlengen.)

Tot hier.

Groetjes