Een jaar wonen en werken in Australie

Beste allemaal,

Ik doe dit jaar eindexamen en ik ben van plan om met een vriendin een jaar in Australie te gaan wonen en werken. We weten allebei nog niet goed wat we willen, maar dit willen we zeker! Als iemand ook maar enige informatie voor ons heeft over dit onderwerp of tips kan geven, zijn die van harte welkom. We weten namelijk niet zo goed hoe we moeten beginnen!

Alvast bedankt,

Ileen

Hi Ileen,

Wat gaaf bijna klaar op school en nu al plannen om op avontuur te gaan.

In Australië is er een overvloed aan baantjes, waarbij werkgevers op zoek zijn naar backpackers, studenten en jongeren. Met name in de horeca, telemarketing en bouw zijn er talloze banen te vinden.

Over het algemeen wordt je redelijk betaald in Australië, maar pas wel een beetje op er zijn altijd bedrijven die je voor een hongersloontje proberen te laten werken.

Gelukkig zijn er ook organisaties die je proberen te helpen bij het vinden van een baan en/of onderkomen. Vaak bieden ze een pakket die je op weg helpt met noodzakelijkheden als een australische bankrekening, belastingsnummer en visum, maar natuurlijk ook bij het vinden van een baan en woning.

Ik heb zelf via www.traveldevils.nl een dergelijk pakket afgesloten. Zij verzorgen rondreizen, short trips maar hebben ook de zogenaamde opstartpakketten. Misschien een goed begin voor wat meer informatie.

MVG

Ron

hi,

Haha ja klopt, maar het is wel wat vroeg. Want wij zitten met een probleem, want als wij willen gaan zijn mijn vriendin en ik nog geen 18 jaar oud. Dus ik denk dat dat voor problemen kan zorgen bij het visum enz.

Verder is de site ontzettend handig, heel erg bedankt daarvoor!

Groetjes,

Ileen