Mijn naam is Alex Jansen, 23 jaar en ben op zoek naar werk in Australie ( liefst in de bouw ). Alle banen zijn welkom en hoop dat iemand me kan helpen hiermee…
Ik ben van plan ( serieus !!) om vanaf volgend jaar oktober naar Australie te reizen, om daar het land te verkennen en daar te gaan werken. Ik ben dan ook van plan om daar zo lang mogelijk te verblijven en als het kan, daar te blijven. Ik ben namelijk van plan om te gaan emigreren, omdat ik het helemaal zat ben hier in NL en omdat het in Australie veel warmer weer is en ik spreek redelijk Engels.
Afgelopen jaar in Australië een rondreis gemaakt en af en toe een bijbaantje genomen om de $ aan te vullen. O.a. een weekje in de bouw gestaan en veel vrienden gemaakt die dat ook een tijdje hebben gedaan.
In de segmenten horeca, telecommunicatie en de bouw is er meer dan voldoende vraag naar studenten, backpackers en jongeren en over het algemeen krijg je er redelijk betaald.
Er zijn wel altijd werkgevers die je proberen je voor een hongersloontje af te zetten en ik raad je dan ook plaatselijk of hier in NL gebruik te maken van een tussen organisatie als www.traveldevils.nl. Deze organisatie bieden pakketten die je op weg helpen met het regelen van bankrekening, belastingnummer, visum, maar ook een baan en woonruimte. Zo weet je zeker dat je goed terecht komt.
Betreft het emigreren, daar heb ik zelf weinig ervaring mee, ik weet wel dat een werk visum voor een jaar is en je dan het land moet verlaten, om vervolgens een nieuw visum aan te vragen. Maar waarschijnlijk kan een opstartorganisatie je daar verder mee helpen.