Jaartje werken en wonen in Australie

hallo allemaal

Ik ben op dit moment bijna klaar met mijn studie Management Economie en Recht(MER). Nu weet ik nog steeds niet wat ik wil gaan doen, herkenbaar probleem bij een hoop. Nu wil ik graag een jaartje naar Australie of Amerika om daar te werken, ervaringen opdoen, verder leren kitesurfen/surfen en wie weet om daar langer te blijven. Het liefst ga ik met iemand samen, maar niemand van me vrienden kan of wil, vandaar dat ik het hier probeer.

Ik wil ongeveer in september 2006 gaan en dan het liefst voor een jaar, korter/langer kan ook.

Ik zoek een m/v die mee wil en die tussen 18-30 jaar is.

Info over mij.
Naam: Marc
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO MER
Hobbys: Fitness, Voetbal, watersport, films, dancefeesten, enz
Email: [EMAIL=“M_Bianconeri_8@hotmail.com”]M_Bianconeri_8@hotmail.com

Dus heb je interesse of je wilt mij wat tips/adviezen geven post het dan hier of meld mij aan op msn en we praten van daaruit wel verder.

:banana:

Heej hoii :slight_smile:

Ik ben ook een beetje ‘zoekende’ wat ik nou wil, en een optie is om een jaar naar Australië te gaan. Ik ben vorig jaar samen met mijn vriend 2 maanden geweest (zonder te werken) en hebben toen veel gereisd. Nu zou ik graag voor langere tijd in 1 stad te blijven om te werken/studeren om zo het ‘echte dagelijks’ leven te ontdekken…omdat ik zeg maar geen genoege wil nemen met Nederland (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik wil dit wel graag in me eentje doen, maar vroeg me alleen af of jij ook zoiets van plan bent en hoe je dit aan zou pakken? Ik bedoel qua het vinden van werk etc. Of ben je echt van plan te gaan backpacken?

Aline

Hoi Aline

Ik ben van plan om voor ongeveer een jaar op één plaats te verblijven. backpacken is niet mijn ding. Het liefst ga ik met iemand samen, omdat je samen toch wat sterker staat en elkaar kunt helpen.

Op het moment heb ik het erg druk met mijn scriptie en laatste 2 tentamens, dus echt veel heb ik nog niet ondernomen kwa vinden van werk, verblijf ed. Dit ga ik pas doen rond april aangezien ik toch pas in september/oktober wil gaan.

Misschien kunnen we elkaar helpen met informatie of misschien wel samen gaan al is het alleen voor de eerste maand(en).
En wie weet is de reis goedkoper met zijn 2e.

Hier wat vragen voor jou:
Wanneer ben je van plan om te gaan?
Wil je het liefst alleen?
Welke plaats wil je?
Wat voor werk zoek je?

Je mag me ook aanmelden op msn om wat verder te kletsen hierover.

Groeten Marc

Hoi Marc,

Mijn plan staat nog helemaal niet vast, het is meer een optie die ik openhoud. Maar ik vind het wel interessant om uit te zoeken, zodat ik kan bepalen of ik het nou echt wil doen of niet.
Ik zou het liefst naar Sydney of Melbourne willen. In Melbourne ben ik nog nooit geweest maar heb wel gehoord dat het er heel vet is.

In eerste instantie wil ik wel het liefst alleen. Dit omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen en ik mijn ‘angst’ om alles zelf te moeten regelen etc wil overwinnen. Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook voordelen om ‘op te starten’ met zn 2-en.

Ik zou het liefst werk willen al dtp/grafisch vormgever (dat doe ik nu ook), maar een baantje in de horeca o.i.d. lijkt me ook prima. Ik zit ook nog te twijfelen over een talencursus…maar die zijn nogal prijzig. Ik heb in ieder geval wel gehoord en gelezen dat het regelen van een baan vanuit NL geen optie is.

Nou, haha je hoort t, ik ben alleen maar aan het denken en aan het dromen, nog geen concrete plannen.

Naar welke plaats zou jij graag willen? En hoe zie jij t ‘leven’ voor je wanneer je in ozzie bent?

Aline

Hoi Aline

Op dit moment staat bij mij ook nog niks vast, het zijn ook opties voor mij. Ik herken mezelf in jou situatie.

Dit omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen en ik mijn ‘angst’ om alles zelf te moeten regelen etc wil overwinnen.

Dit geld eigenlijk ook voor mij, maar ik ga toch liever met iemand samen, dat is al een hele stap voor mij :yes: .

De keuze kwa stad is ook weer hetzelfde als jij, maar eigenlijk zolang het maar aan zee is waar ik kan leren surfen en het liefst kitesurfen.

Het soort baan dat ik daar wil doen weet ik nog niet, horeca lijkt me niet echt iets voor mij, terwijl dat toch de voornaamste baan is daar om mee te beginnen.

Het leven zoals ik het me daar dan voor zie is: Zoveel mogelijk genieten zolang het kan (financieel gezien). Ik weet niet wat een huisje huren kost en wat het salaris is daar, dat moet ik nog uitzoeken. Verder leren surfen/kitesurfen en eigenlijk erachter zien te komen wat ik eigenlijk wil met mijn leven.

Maar je bent daar al een 2 maanden geweest lees ik, is het daar goedkoper of duurder vergeleken met NL?

Groeten Marc

Hoi Peoples
Kijk voor een studie eens op immigov.com.au, of zoek op studie in australie.
Ik ga de 23e weer terug voor 3maanden, na al ee njaar te zijn gewest.
de oostkust is goed voor surfen en kitesuren, brisbane, byron bay.
goedkoper is het nie tmet z’n 2en, maar evt wel gezelliger.
Een auto kopen is wel weer interessanter
Rondtrekken is wel erg leuk hoor, een jaar op 1 plek…
By de whitsundays (airly beach is het goed werken op een toerboot, horeca s makkelijk, maa rook bij burootjes voor toertochten.beetje bluffen (ervaring) werkt in je voordeel.
veel plezier en cu maybe downunder
remko

Hoi hoi,
Ik dacht ik reageer ook even, ik kan jullie heel weinig informatie geven maar ik ben van plan om na mijn eindexamen met een vriendin daar een jaar te gaan wonen en werken. We hebben nog weinig gepland maar als iemand maar iets van informatie voor ons heeft is het al mooi meegenomen!

Alvast bedankt,

Ileen

Ileen als je goed kijkt is dit bericht van 2006 deze mensen zijn vast al geweest of zijn er op dit moment. Je kunt beter kijken of je berichten wat recenter kan vinden want er zijn er genoeg die ook nog gaan in dit forum.