Beste allen,
wij zijn een stel van 28 jaar en hebben inmiddels in groepsverband Zuidelijk Afrika (kampeersafari) en Centraal Amerika (appartementen) bezocht.
Nu willen we komend jaar zelfstandig naar Laos, in 3 weken rondreizen met een backpack.
Ik heb ons hier aangemeld om reiservaringen en tips te bekijken, de voorpret van een reis vind ik erg belangrijk
Groetjes, SuusBas
system
17 juni 2012 om 14:43
2
Hoi SuusBas,welkom op wereldwijzer!
Zelf had ik het genoegen om het prachtige Laos te ontdekken enkele jaren geleden.
Eén van de leukste manieren om door Laos te reizen is met de boot over de Mekong te varen.
Als je met de backpack door Laos trekt dan kan je halte houden in het stadje,Vang Vieng.
Dit stadje is inmiddels een van de populairste bestemmingen voor backpackers in Laos. Het stadje bestaat uit slechts een paar hoofdstraten vol met guesthouses, barren, restaurantjes en flink wat winkeltjes.
Ook kan je klimcursussen volgen in Vang Vieng,(Uitrusting is te huur bij Green Discovery in Vang Vieng)
Luang Prabang is een stad met eeuwenoude tradities. Ook al ondervindt de stad steeds meer last van westerse invloeden, je waant je er nog altijd in het Laos van een paar eeuwen terug.(echt de moeite waard om daar een paar dagen te verblijven)
Het centrum bestaat uit slechts enkele straten, waar het leven er relaxed aan toe gaat. Geen snelle auto’s, maar veel fietsen, tuk tuks, locals en reizigers die het rustig aan doen.
Indien je nog vragen hebt over dit schitterend land dat Laos wel is,dan kan je altijd een berichtje posten in het Laosforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog met je voorbereidingen Suusbas!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van de stad Luang Prabang.
http://images.travelpod.com/users/elinatroels/1.1283190603.16_luang-prabang.jpg
system
19 juni 2012 om 20:11
3
Hallo SuusBas, welkom op WW