Even voorstellen! Colombia lover in hart en nieren, Gerda IJbema

Hallo, ik ben Gerda IJbema en ik ben 31 jaar oud. Jarenlang heb ik in Colombia gewoond. In Santa Marta om precies te zijn. Vanaf het eerste moment was ik verliefd op het land en de bevolking. Al die jaren heb ik er met plezier gewoond, veel mooie dingen beleefd en vooral heel veel van het veelzijdige en kleurrijke land mogen zien. Uiteindelijk heb ik van mijn studie en mijn liefde voor Colombia mijn werk gemaakt. Ik ben daar een reisbureau gestart, waarin we reizen, trips en accommodaties aanboden in Colombia. Ik vind het fantastisch om mensen enthousiast te maken voor Colombia. Ik ben inmiddels weer 1,5 jaar terug in Nederland en heb het aanbieden van reizen voortgezet in de vorm van Exploring Colombia. Het adviseren, het vertellen over Colombia en het delen van mijn ervaringen is iets wat ik graag doe. Daarom lijkt het me ook enorm leuk om op het forum van Wereldwijzer mijn kennis, ervaringen en eventueel adviezen te delen.

Mochten jullie dus vragen hebben over Colombia, laat het me gerust weten!

Groeten,

Gerda IJbema
Exploring Colombia
www.exploringcolombia.com

Leuk Gerda dat je dit forum gaat beheren! Mis je het niet een beetje om in Colombia te wonen?

Hi Zlata! Heel erg bedankt.Ik mis het zeker om in Colombia te wonen, maar ben gelukkig nog dagelijks met Colombia bezig. En daarnaast ga ik ook nog regelmatig terug naar Colombia, dus dat scheelt ook een stuk :slight_smile:

Groeten Gerda

Hola Gerda! Wat leuk dat je dit forum gaat beheren. Heb op je site gekeken en zag een paar mooie trips naar plekken waar ik nog niet geweest ben. Als ik van de zomer weer naar Colombia wil dan weet ik je te vinden. Succes! Hartelijke groet van Marijke

Hoi Gerda,
Succ6 nog met het beheren van het Colombia Forum !
Met vriendelijke reisgroeten,
georgessiam.

Hi Marijke! Heel erg bedankt :slight_smile: Jaaa zijn nog heel veel leuke plekken waar je nog niet bent geweest en ben op dit moment nog erg druk met andere bestemmingen die nog niet op de website staan. Groeten Gerda

      • Updated - - -

Hi Georgessiam,

Heel erg bedankt :slight_smile:

Groeten Gerda

Hee Hallo Gerda,

Leuk hoor dat je dit doet. Ik zit er ook aan te denken om complete fietsreizen o.i.d te gaan verzorgen richting Colombia. Maar het staat nog in de kinderschoenen. Ideetje op een zwoele avond zullen we maar zeggen. Een vriend van me woont in Medellin en die an evt helpen. Waarom heb jij eigenlijk in Colombia gewoond?

Succes.

Gr Rutger

Hoi Gerda

Ik ben Erik, 33 jaar en ik ga in feb. 3wkn backpacken door Colombia. Nu zit ik met m’n route. Ik dacht aan het volgende.

Bogota
Salento
Medellin
Guatape
Santa Marta
Cartagena
Bogota

Dit is vrij algemeen gedacht. Ik wil iig rustig eindigen met wat strand maar ik twijfel of ik moet eindigen in Santa Marta of Cartagena om vanuit daar weer terug te vliegen naar Bogota omdat ok vanuit Bogota terug nat NL vlieg. Wellicht kun jij me adviseren… Alvast bedankt voor je reactie

Hallo Gerda en andere Colombiagangers, Ik ben Ronald en woon sinds enkele jaren in Cartago in de coffee area. Ik heb een guesthouse in Cartago en ontvang soms toeristen hoewel de meeste bewoners in mijn huis "vaste’ huurders zijn. Ik bied geen breakfast aan omdat er een bakery (panaderia) op de hoek is die vers brood, koffie, soms warm eten en ook bier verkoopt.Er zijn goede busverbindingen naar alle steden en gebieden in COlombia. Er zijn twee “coffee-parks” niet ver hiervandaan. De Pereira Airport is een half uur met de bus en Cali is twee uur afstand. Ook Armenia is dichtbij en heeft een airport. Ik ken Colombia - bv Cartagena - vrij goed alsook Central America, Curacao en Aruba. Schrijf me als je meer wilt weten.

Hoi Gerda,

Ik zou graag willen weten hoe jij je verzekering en Visum hebt geregeld toen je in Colombia woonde en werkte?
heb jij bijvoorbeeld je Nederlandse verzekering aangehouden?
Alvast onwijs bedankt!

Warme groetjes Mieke