Even Kort

(origineel bericht op be-more.nl)

even kort

Was ik weer even voor een korte update (want als we niet op tijd eten valt onze kleine dame met hara hoofd op haar bord in slaap;)…)

Afgelopen weekend dus geen Wildcoasttrip… Donderdag op vrijdag geplaagd door flinke migraine inclusief overgeven, lichtflitsen en geen licht op geluid kunnen verdragen. Vette pech maar moeten afzeggen:(… En geen idee waarom, misschien dat alle indrukken van een ruime maand even binnenkwamen ofzo. Kortom, vrijdag de hele dag en zaterdagochtend in bed gelegen, vanaf zaterdagmiddag gelukkig weer helemaal opgeknapt.

Zaterdagavond even naar The View geweest met m’n medevrijwilligster, mooi uitzicht over nachtelijk Amanzimtoti.

Zondag 30 graden en vanaf 7 uur 's morgens al zweetheet dus lekker de ochtend naar het strand geweest en een beetje kleur gekregen. Valt nog erg mee met hoe bruin ik momenteel ben, breng m’n dagen toch meestal binnen door (want politie, rechtbank, in het Dreamhouse of ziekenhuis) en als ik werk moet ik benen en schouders wel bedekken. Alleen m’n haarr wordt langzaam wit;)

Zondagmiddag met Jackie naar een Indian Church geweest waar ze moest speechen. Op z’n Zuid Afrikaans want uiteraard startte alles 1,5 uur later dan gepland;). Maar wel gruwelijk lekker gegeten, allerlei soorten curry en roti. Drie volle borden naar binnen gewerkt. En hoop mensen ontmoet waar ik mogelijk in de toekomst nog wat mee ga doen, idioot hoeveel keuze ik hier heb in projecten om op te starten, aan werkelijk alles is een gebrek. Zondagavond rustig aan gedaan en erg op tijd naar bed.

Maandag weer vroeg op en aan de slag, eerst naar de rechtbank voor ondersteuning bij een zaak. Meisje verkracht door haar neef, neef wilde vrijkomen on bail maarr gelukkig door goed voorwerk van Mildred ging de procecutor daar niet mee akkoord, zeker omdat de bewuste neef twee deuren verder woont dan het meisje. Meisje van 12, ze wisten pas van het misbruik toen ze zwanger bleek te zijn. Toen 11 jaar jong en nu dus met 12 jaar is ze moeder, zo bizar…

Daarna door naar politiestaion waar BB twee kamers heeft, we moesten een meisje voorbereiden op hara rechtzaak morgen. Wederom pas 11 jaar…

Vandaag gestart in het ziekenhuis, we kregen gister een logeetje erbij van 14 die ook weer allerlei ellende heeft meegemaakt en nu dus een fysical exam moest hebben. Omdat ze 14 is mocht ik niet mee naar binnen en dus heeft ze al die ellende zelf moeten ondergaan, inclusief de eendebek en HIV test, arm kind…

Vanmiddag prima middagje bij het Dreamhouse, beetje bezig geweest met het (waarschijnlijk) LVB meisje waar ik nu de lijnen voor mag uitzetten in de thuissituatie en verder flink gemopperd over mijn medevrijwilligster,dat is dus de enige smet op mijn Afrika avontuur, ze kan bijna niks positief zien en dan is een zes weken durend verblijf met haar als enige medevrijwilligster best ingewikkeld af en toe.

Nu lekker aan de pasta en heel veel zin in de rest van de week waarover volgende keer meer!

Liefs!!

(origineel bericht op be-more.nl)