Ben van plan eind september en de maand oktober naar Thailand te gaan met mijn vriendin. Zit wat te dubben over welke tickets te kopen. Wil graag een rechtstreekse vlucht, dus keuze tussen KLM en Eva air met fijne vertrek/aankomst tijden. De indeling in de economy class bij beiden is 3-4-3. Ik zie daar wat tegen op. Kan niet zo goed terugvinden hoe het zit met de stoelreservering. Wil dan graag aan het gangpad, zodat ik zelf niet steeds over mensen heen hoef en wil graag naast mijn vriending kunnen zitten. Zit nu te twijfelen of de elite class niet relaxter is om te reserveren. Iemand ervaringen met beenruimte/ reserveringen e.d.? Tips, adviezen e.d. zijn welkom. Ben afgelopen jaar met Malaysian Airlines naar Bali gevlogen en de mogelijkheid om met zin 2-en te zitten vond ik echt uitermate relaxed… dus ook wel wat verwend daardoor denk ik.
Als ik het goed heb, vliegen beiden met Boeing 777, dit is comfortabel in de zin van beenruimte, en stil.
Veel stiller dan in een 747 (bijv. China Airlines) . Reserveringen heb ik geen ervaring mee, ik denk dat je dit zelfs op Schiphol nog prima kunt regelen, indien je vroeg arriveert.
Zowel bij eva als bij KLM zijn de achterste rijen 2 stoelen naast elkaar.
Het voordeel van KLM is dat je je eigen zitplaats kunt kiezen tijdens je boeking…nadeel is wel dat ze dacht ik 30euro extra rekenen als je zo’n plaats reserveert per vlucht.
Beetje achterlijk want het zijn gewoon economy stoelen.
Voorin het vliegtuig zijn er stoelen beschikbaar met meer beenruimte tegen ook een extra vergoeding.
Ik heb met beide airlines gevlogen en vind eva toch wat fijner.
Toch alvast de aziatische glimlach bij het binnenstappen…
Heb met verschillende airlines [KLM,China AIR Berlin] gevlogen voor mij niks anders meer dan EVA en zeker de elite class is lekker reizen, EVA is net wat meer dan de andere, vindt ik persoonlijk dan, heb nog nooit een slechte vlucht gehad bij EVA… en zoals m,n voorganger al zei die Aziatische smiile is gewoon de start van m,n vakantie elke keer weer.
ps…ik heb geen aandelen EVA of ik werk er niet. is gewoon super.
Beide zeer goede maatschappijen…
Was altijd wat sceptisch over klm, maar vorige maand mee gevlogen en was prima.
Deden niet onder voor Eva. Beide beter dan China Air met die oude 747!
Voor mij tegenwoordig Eva of Klm want China is vaak de goedkoopste maar zeker niet de beste…Of ze moeten ook gaan vliegen met een nieuwe 777.
Nou als ik moet kiezen tussen KLM of Eva air,dan weet ik het wel !
Met KLM slechte ervaringen: Krappe been ruimte, geen extra klasse, ongelooflijk slechte service van chagrijnige stewardessen eten aan boord was ook geen “haute cusine”!
Al verschillende keren met Eva Air gevlogen,service en vriendelijk 10/10,dat kan men niet zeggen van KLM en van die andere luchtvaartmaatschappij China airlines nog zo’n onvriendelijke maatschappij. op een glimlach moet je niet rekenen van die stewardessen “echte zuurpruimen”.
Ik weet niet of het de laatste tijd standaard is, maar ik had vorige week klanten die vlogen met een Airbus van China Airlines, Amsterdam-Bangkok v.v.
Kan ook zijn dat ze met onderhoud van een aantal 747’s bezig zijn…
Mijn voorkeur gaat uit naar EVA Air, helemaal sinds ze met de 777 vliegen, een verbetering t.ov. de 747.
Toen ze allemaal nog met de 747 vlogen was de nummer 1 voor mij zeker China, met Eva als goede tweede.
Nu met de 777 is Eva inderdaad verbeterd, en dus de nieuwe nummer 1.
Maar ondanks de misschien verouderde 747 vlieg ik nog altijd liever met China dan met KLM, alleen al vanwege de service en de perfecte vertrektijden.
Ik kan bevestigen dat China Airlines al een tijd met de A340 vliegt; heb dit toestel op beide vluchten in Februari en Maart mogen ervaren (oh ja ze deden dit ook als code-sharing met de KLM!).
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar:
CI, vanwege voor mij aantrekkelijke aankomst- en vertrek-tijden
EVA, vanwege de perfecte zit in de elite class - maar dat heeft dan weer een ander prijskaartje.