Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat EVA Air vanaf september 2008 de Boeing 747 vervangt voor een Boeing 777 (Triple Seven) op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei en v.v.
Er zullen 3 klasses aanwezig zijn: Premium Laurel Class, Elite Class en Economy Class.
Passagiers hebben in alle klasses de beschikking over een eigen tv-schermpje.
Op de website van EVA Air is het ook al terug te vinden bij de timetable:
**From: Amsterdam(+2)****To: Suvarnabhumi International Airport( +7) **Travel date: 09/01/2008 (Monday)
Flight No. BR0076
Frequency …3.5.7
Dep.Time 12:35
Arr.Tim 04:30 AircraftType B777-300
Flighthours 10.55
Hier is meer info terug te vinden over de 3 verschillende klasses aan boord:
zullen alle vluchten met dit toestel zijn? Als ik op hen site rond 3 maart 2009 kijk staat er idd wel een 777 maar de oude toestellen zullen ze die dan weg doen?? LIjkt me ook niet.
Alle vluchten van Amsterdam naar Bangkok zullen dan neem ik aan met dat toestel zijn. De 777 zijn overigens prettige vliegtuigen om in mee te vliegen, niks mis mee. Net opgezocht de stoelmaten voor de vluchten zijn in de economy 33", evergreen 38’'. Hopelijk brengt het geen prijsstijging met zich mee. Maar ben bang van wel.
vanaf 14 juli (is al geweest) komt er € 26.00 bij en vanaf 1 augustus (binnen een week, maar voor aanvang van de aktieperiode dat je kan reizen), komt daar nog eens € 50.00 aan “international flight” bij.
Hallo,
Voor volgend jaar alweer EVA geboekt. Evergreen. Dat is een successtory. Ik spaar de mileages maar dat kan dan in de Evergreen alleen voor de V klasse. Die zat voor volgend jaar april al vol. Dus de R klasse. Daar bouw ik dan geen mileages mee op. Echter, de Evergreen V klasse is volgend jaar 80euro duurder en is nu een 2 maands ticket geworden. Is dit iemand al opgevallen? Mocht ik het niet goed uitleggen dan merk ik het wel aan de reacties.
Ben je toevallig dezelfde Ton die deze vraag had geplaatst op de EVA Air hyve ? Een vriend van me werkt bij EVA Air en vroeg me onderstaand bericht daar even te plaatsen (dus hier nogmaals hetzelfde bericht):
*De mijlen van de Economy Class naar de Elite Class (de ‘oude’ Evergreen Deluxe Class) zijn tegenwoordig minimaal 25.000 mijlen per enkele vlucht. En van de Elite Class naar de Premium Laurel Business Class heb je minimaal 35.000 mijlen nodig.
Het klopt dat je voor een V-klasse ticket 2 maanden weg kunt blijven.
Er is ook een R-klasse ticket, en deze is 1 maand geldig.
Overigens krijg je geen mijlen voor een ticket geboekt in de H-, G- en de R-klasse. En er zijn nog meer voorwaarden al naar gelang wat voor soort ticket je koopt.
Vanaf begin september vliegt EVA Air met de nieuwe Boeing-777, dat betekent dat ook alle stoelen in de Economy Class een eigen tv-schermpje hebben.
100% dezelfde. Door toeval kwam ik op die Hyve site. De reden van mijn reactie was dat het personeel in Amsterdam afgelopen april pas hoorde dat de upgrade pas mogelijk was bij 25.000 miles. Bovendien is m.i. de V-klasse met 1 maand verhoogd. Die was altijd 1 maand geldig. Aangezien ik daar mijn miles op verdiende en ik “slechts” 4 weken naar Thailand ga voelde ik mij een beetje bekocht. Het is nl voor ons een prima klasse. Wanneer de Elite klasse misschien duur uitvalt dan ga ik uiteraard naar de Economy klasse toe. Het reizen met Eva bevalt mij en mijn vrouw uitstekend. Mocht je nog tips hebben, graag.
EVA Airways vervangt Boeing 747 door 777 op Schiphol-route
04-09-2008
SCHIPHOL - EVA Airways uit Taiwan vliegt voortaan met de nieuwe Boeing 777-300ER op de route tussen Amsterdam en Taipei via Bangkok. Woensdagochtend (4 september) landde voor het eerst een ‘Triple 7’ van EVA Airways op Schiphol. De 777-300ER komt in de plaats van de 747-400 Combi.
De 777-300ER biedt plaats aan 316 passagiers in een drieklasenindeling. Dat zijn veertig stoelen meer dan in de 747 Combi. Het nieuwe toestel is voorzien van 42 Lie-flat stoelen in de Premium Laurel Class, 63 comfortabele stoelen in de Elite Class en 211 Economy Class-stoelen.
Deze maand zet EVA Airways de 747-400 Combi nog drie keer in op de route naar Taipei en Bangkok, op 12, 14 en 17 september. Daarna zal alleen nog de 777-300ER worden ingezet. De maatschappij vliegt drie of vier keer per week vanaf Schiphol naar Bangkok en Taipei.