Eva of China?

Hoi allemaal,

Wij willen naar Bangkok vliegen en heb 2 aanbiedingen gevonden voor een mooie prijs.

Eva en China 700pp
Eva evergreen deluxe 900pp

Wat is volgens jullie ervaringen de betere en is het het waard om deluxe te gaan?

Alvast bedankt.

Gr. Angelo

:chin:Ik zal met Emirates gaan maar als je moet kiezen tussen china of eva
china vertrekt in de middag en eva in de avond verder zijn er niet zo veel verschillen .:thailand::cambodia:

weinig verschil inderdaad

eva en china lijken inderdaad veel op elkaar al vind ik het personeel van eva net iets vriendelijker al kan je het natuurlijk altijd slecht treffen of getroffen hebben deluxe heb ik geen ervaring mee voor die €200 kan je in thailand leuke dingen doen en het duurt toch net zo lang:slapen:

Persoonlijk vindt ik het prettig dat eva nu in de avond (21.40) vertrekt, kom je om 14.00 in Bangkok aan. Kan je nog even wat lekker eten en drinken. Volgende dag ben body fit. En voor 900 zou ik evergreen de luxe vliegen als je het kan betalen, stoelen zijn lekker ruim.Terug vlucht om 12.30 ook prima , niet zo veel last jetlag.>>>

Ik persoonlijk zou voor Eva deluxe kiezen ik heb daar 2 keer mee gevlogen en ik slaap gewoon beter omdat de stoel lekker naar achter kan en niemand daar last van hebt. Ik ben 1.82 en vind beenruimte echt wel heel prettig vooral voor een langere vlucht. Dus als ik zou boeken word het Eva Air.

Tussen EVA Air en China Airlines is, zoals velen hier al zeggen, weinig verschil. Voordeel van EVA Air is de Evergreen klasse, zodat je toch wat comfortabeler zit tijdens deze lange vlucht.
China Airlines heeft niet zo’n tussenklasse, dus om ruimer te zitten moet je direct Business Class (Dynasty Class) boeken en die is direct een stuk duurder dan de Evergreen klasse (Evergreen is dan ook zeker geen Business Class !!!).

Wat de vluchttijden betreft, vind ik de aankomsttijd van China Airlines in Bangkok wat prettiger dan EVA Air. Maar dat is helemaal persoonlijk. Ik vind het gewoon prettiger om vroeg in de ochtend aan te komen, dan midden op de dag.

Mijn voorkeur gaat naar EVA air. Comfort bij de EVA vind ik lekker dan bij China.

Ik zou vanwege de tijden de voorkeur geven aan China. Daarna vind ik China prettiger dan Eva. Maar voor 200 Euro meer is Eva Evergreen ook wel erg aantrekkelijk.

Ik heb nog met geen van deze maatschappijen gevlogen, dus een waardig oordeel zou ik dit niet noemen. Maar volgende reis wil ik graag rechtstreeks vliegen en dan zou ik persoonlijk het extra comfort voor 200 eur meer wel zien zitten…

Vraag even na bij je boekingskantoor of EVA tzt misschien met de 777 vliegt, heb nu meerdere keren EVA en China gevlogen, vaak met 747 's, ook wel EVA Evergreen de Luxe.

De keer dat ik vloog met EVA met de 777 springt er echt uit, stukken meer beenruimte dan in de 747, de beenruimte in economy class van de 777 zit tegen 747 Evergreen de Luxe aan.
Voeg daarbij dat de 777 een stuk stiller is, en je de beschikking hebt over een personal entertainment box (Even naar toilet = Film op pauzestand zetten ), echt super.

De service van EVA is net ietsje beter, al vind ik het heel jammer dat het snoepje voor de landing (tegen oorsuizen) is afgeschaft.

Hans.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar ervaring met China en dat beviel mij altijd zeer goed.In december ga ik voor de eerste keer met EVA mee. Dit omdat EVA simpel weg goedkoper was op dat moment(ik vlieg met de kerst). Persoonlijk vind ik de tijden van China 10x beter als van EVA maar ja het is even niet anders.

Dat is waar Rik. Maar voorheen waren de tijden van EVA en China bijna hetzelfde.

Nu als je met CI vliegt kom vroeg aan en ga laat weg. Maximale uit je vakantie halen.
Eva vertrekt nu later en je komt eerder terug. Maar ik ga persoonlijk voor de service.

De tijden zijn echt vele malen beter maar over de service kan ik nog weinig zeggen.Ik wacht het allemaal wel af maar iedereen is daar in ieder geval zeker wel over te spreken (service)

Heb 1 keer eerder met China airlines gevlogen en vond toen de service gewoon goed, heb wel minder meegemaakt.
Maar wij gaan 26 november weer naar Thailand:cheer: en vliegen>>> dan weer met china airlines gewoonweg omdat ze de goedkoopste waren (ja op 2 anderen na maar die vliegen niet rechtstreeks).
Ach ja en wat is service, als wij maar wat te eten en te drinken krijgen en niet van die chagarijnige stewardessen hebben, alleen hoop wel dat we nu wel een eigen entertaiment schermpje hebben hadden we toen niet.

Ik heb ook zo’n idee dat China of Eva niet zo heel veel verschillen.

Het grote verschil voor mij bij Eva en China heb met beide gevlogen is dat China die tussenklasse niet heeft met meer beenruimte. Kwa service zijn ze inderdaad hetzelfde.