Beste.
Deze winter ga ik naar Negros. Kan ik daar bij moneychangers euro’s omwisselen?
Wat zijn de mooiste stranden en snorkel plaatsen in Negros, Cebu, Bohol?
Groeten.
Motordokter
Beste.
Deze winter ga ik naar Negros. Kan ik daar bij moneychangers euro’s omwisselen?
Wat zijn de mooiste stranden en snorkel plaatsen in Negros, Cebu, Bohol?
Groeten.
Motordokter
Motordokter…
Zonder problemen doen wij dit reeds sinds 2001…
Geen verlies meer met eerst $$ te kopen en dan weer om te wisseen.
Het beste doe je dat bij Lee plaza, dumaquette daar krijg je de beste koers en daarna in de nieuwe Robinsons mall, zij wisselen direct van euro(en wel 20 andere munteeneden) naar peso, dollars zou ik dus niet aanschaffen dat is zonde van je geld. Ook bij het vliegveld van dum. kun je wisselen, de koers is er erg slecht en je betaalt commissie…
Er van uitgaande dat jezelf in Dumaguete woont, ben ik niet (meer) onder de in druk van de “beste” koers die je in Lee Plaza of in de Rmall krijgt.
In Pinlini St zit ook een exchange bureau wat in het algemeen een toch iets hogere koers geeft. De beste koers geeft de willekeurige Chinese middenstander die op een bepaald moment euro’s moet hebben voor zekere transacties. Dat wordt lastig voor iemand die slechts voor korte duur als toerist in Dumaguete zal verblijven.
Heb het zelf wel gedaan, maar het gezoek naar en wat al niet meer weegt niet op tegen het gemak van een bankrekening in de PH met een atm card onverschillig of het nu een peso of euro rekening is.
Waarom Euro’s wisselen ? In zowel Dumaguete, Panglao als Anda heb je verschillende werkende pinautomaten. In Dumaguete loop je in 10 minuten naar het winkelcentrum alwaar je 4 pinautomaten vindt. Daarnaast zijn er enkele pinautomaten rond de boulevard van Alona beach te vinden.
Mocht je toch graag Euro’s willen wisselen: op de vliegvelden en op Panglao zijn wij verschillende wisselkantoren tegengekomen die ook Euro’s accepteerden. Huidige koers: tussen de 53 en 56
Je laat een aspect onvermeld en dat is bij gebruik van een niet PH bankcard geld opnemen uit de ATM tenminste een fee van 200 peso in rekening wordt gebracht, los van de kosten die je eigen bank in NL daarvoor in rekening brengt.
Soms kan het lonen, cash om te wisselen, maar kijk uit dat je geen oude serie bankbiljetten in je handen krijgt gedrukt. Zijn nog wel geldig in die zin dat je er niet meer mee kunt betalen maar ze nog wel kunt omwisselen bij een bank.
Volgend jaar is het enkel nog goed voor oud papier of behang. Los van dat alles wil je met een X bedrag aan Euro’s op zak rondlopen?