Europa zomer 2010

Hoi iedereen!
Ik ben Anna en een van de doelen in mijn leven is om in elk werelddeel een reis te gaan maken. Om te beginnen met Europa!
Ik had het idee om misschien met de trein te gaan (interrailen), maar andere ideeën zijn ook welkom. Ik studeer sinds dit jaar in Groningen, en woon daar nu ook. Dat houdt dus wel een beetje in dat ik (ook al ben ik aan het sparen) niet veel geld te besteden heb.
Ik zit dus ook aan datums van school vast dus een halfjaarlijkse reis gaat het niet worden, maar in een maand doe je vast ook genoeg indrukken op.
Oja, ik ben 18jr en zou het liefst reizen met mensen van ongeveer mijn eigen leeftijd. Verder zou ik hier nog een heel lang verhaal kunnen neerzetten over wie ik ben enzo, maar ik denk dat we daarover beter kunnen mailen. Dus lijkt het je leuk, gaaf & chill, stuur me dan even een mail.
:dag: Anna
([EMAIL=“annaidzinga@hotmail.com”]annaidzinga@hotmail.com = emailadres)

Hoi Anna

Heb je al ideeen over wat je zoal wilt zien in Europa, welke streek je uit wilt?
Een maand om heel Europa te zien is sowieso een beetje kort, dus je zal een keuze moeten maken.

Ik heb afgelopen mei/juni 2 weken gelift vanuit België naar Santiago de Compostela en terug.

Ken je al exacte data waartussen je kan reizen?

Laat maar iets weten. Mijn interesse heb je alvast gewekt.

Groetjes, Ruben 25 M, Gent (BE)

Hee Ruben,

Leuk dat je reageert. Ik snap dat er eeen keuze gemaakt moet worden.
Ik vind zelf ook dat je beter iets langer kunt blijven in het zelfde land dan dat je alles wilt zien en eigenlijk alleen maar in de trein zit.
Ik heb nog geen precieze datums want ik ga wss stoppen met mijn studie, dus ik weet nog niet echt wanneer ik vakantie enzo heb.
Maar had jij al wat ideeen wat je deze zomer wilt gaan doen dan?
Groetjes,
Anna

Ik zou (als dat mogelijk is) de grote zomerperiode (juli-augustus) trachten te vermijden, wegens té veel toeristen. Juni is een maand waarin alles nog in bloei staat, de zon veel warmte uitstraalt en je nog vlot gastvrijheid van de mensen kan ondervinden. Daarom zou ik voor deze maand opteren. Een echt plan voor dan heb ik nog niet. Zoiets moet nog een beetje bij mij rijpen. Daarom dat ik regelmatig op deze site kom kijken en voorstellen (zoals het jouwe) met aandacht lees :wink:

Welke talen kan je zoal spreken?

groetjes

Oké, bedankt voor de info.
Zal proberen om het dan te plannen.
Ik kan wel aardig Engels, Duits lukt ook nog wel een beetje en een beginnetje Frans moet ook lukken.
Maar ik denk dat het als je met een groepje gaat het er ook wel van afhangt wat anderen intereseert. Maar dat is niet echt een probleem lijkt mij.
Groeten

heey Anna en Ruben!
Ik las jullie ideeen en dat klinkt helemaal super!
net als jij, Anna, heb ik ook de ambitie om elk werelddeel te zien en ik ga dan ook volgend jaar een gap year nemen, omdat ik dit jaar Gymnasium eindexamen doe. Maar eerst wil ik natuurlijk een super zomervakantie hebben! en het liefst niet te duur, omdat ik natuurlijk heel veel geld voor het volgende jaar nodig heb! Dus ik had ook het idee om Europa door te gaan reizen op low-budget manier.
Mij maakt het ook niet veel uit naar welke landen ik ga, want elk land in Europa heeft evenveel schoonheid, maar dan totaal verschillend van de anderen. Het liefst zou ik wel in de zomervakantie (juli/augustus) gaan, in verband met school, maar omdat ik dit jaar natuurlijk eindexamen doe, heb ik ook nog een paar weken in Juni vrij, alleen dat is geen hele maand…
Verder zal ik nog wat over mezelf vertellen :stuck_out_tongue: Ik ben Irene, wordt komend jaar 18, ik zit in 6 gymnasium, woon in Naarden en ik mijn grootste passies zijn reizen en skiën, verder hockey ik (maar ik ben GEEN goois hockeytutje :P) en houd ik over het algemeen sowieso wel van sporten.
oh en om nog even antwoord te geven op die talenvraag: ik spreek engels vloeiend, frans bijna vloeiend en ook wel een beetje duits.
ik hoor wel verder nog wat van jullie!
groetjes,
Irene

Hee Irene,
Ik heb inmiddels misschien al een paar mensen ‘verzameld’ zeg maar.
Misschien zou je me een mailtje kunnen sturen dat praat wat makkelijk dan op zo’n forum denk ik.
Groetjes,
Anna

Hey,

ik las jullie berichtjes hier en dit lijkt me wel leuk. Hoever staan jullie met plannen en denken jullie dat er nog iemand bijkan?

Groetjes

Hoi Stephanie

Ik heb alleszins nog geen concrete plannen gemaakt ivm een volgende reis.
Anders mail je me maar es op [EMAIL=“bourdeaux_ruben@hotmail.com”]bourdeaux_ruben@hotmail.com met jouw gedachten over een dergelijke reis.

groetjes

Hee Stephanie,
Ik heb al wel een beetje plannen gemaakt en wat mensen verzameld.
Maar je zou me altijd even kunnen mailen, praten we dan verder.
Groetjes,
Anna