Hoi allemaal,
ik heb een vraag over hoe het gaat bij ‘casual’ restaurants, zeg maar een pannekoekenrestaurant, of een wafelrestaurant in bv Harajuku of waar dan ook.
Kan je gewoon gaan zitten aan een tafeltje dat ze je komen bedienen? Of moet je eerst naar iemand in de winkel lopen om een tafel toegewezen te krijgen? Ik ben zo bang dat ik iets fout doe haha :retard: :retard: :retard:
alvast bedankt!!! :dag:
Met die crèpe-tentjes heb ik geen ervaring, maar bij de meeste restaurants wordt je bij binnenkomst naar een tafeltje gebracht, en is er bediening. Alleen bij fastfood en koffie-tentjes is er normaal gesproken een counter waar je eerst bestelt en betaalt, maar als je vervolgens op je bestelling moet wachten kan je veelal ook dan een plekje zoeken waarna ze het komen brengen.
Wel handig om te weten: in de meeste gevallen betaal je achteraf, je krijgt dan een bonnetje op je tafel. Wanneer je gaat loop je daarmee gewoon naar de uitgang waar ook bijna altijd de kassa staat. je hoeft dus niet te vragen om de rekening, en ook niet aan tafel af te rekenen. En geen fooi!
Maar niet bang zijn dat je iets fout doet hoor, het valt meestal allemaal heel erg mee.
2 likes