Wansmakelijk: restaurant bewaart eten in toilet !

De feestdagen staan haast synoniem voor lekker eten en smakelijke avonden. Maar in Saoedi-Arabië heeft een restaurant een heel andere kijk op ‘smakelijkheid’. Daar wordt het eten bereid en bewaard in de toiletten. Een bezoeker filmde de wantoestanden
bon appetit zou ik zeggen!

[video=youtube_share;1X1pYLpQnEE]- YouTube

Hebben jullie tijdens een restaurant bezoek in het buitenland ook iets dergelijks meegemaakt?
Je kan hieronder reageren.

Ach, als je soms de Smaakpolitie ziet zou het me niet verbazen als dat toilet hygiënischer is dan sommige keukens :biggrin:

Iets als dit heb ik in ieder geval nog nooit met eigen ogen gezien, al heb ik Azië ook weleens m’n twijfels bij de hygiëne gehad. Toppunt was nog wel het restaurant waar we in Beijing na terugkeer vanuit Noord-Korea terechtkwamen, door noodweer was deze tent vlakbij het hotel eigenlijk de enige optie. Eenmaal binnen stonden overal emmers en schalen om het door het dak lekkende regenwater op te vangen, maar gelukkig waren er ook nog wel een paar droge plekken, en voor Chinese begrippen zag het er verder niet zo beroerd uit. Al kan je je uiteraard afvragen of personeel dat de hele tijd met een baby in de blote kont op de arm rondliep nu wel zo handig was. En jawel: ruim de helft van de groep was de volgende ochtend hondsberoerd. Echter, aangezien we allemaal van dezelfde schalen hadden gegeten leek dat toch niet de oorzaak. Wat bleek: iedereen die uit een glas had gedronken was ziek, wie uit de fles had gedronken mankeerde niks. Wellicht waren die glazen ook in een toilet schoongespoeld?

In Luang Prabang Laos zaten we op het terras buiten te eten en vroeg ik waar het toilet was. Men stuurde mij door de linker deur rechtdoor. Ik kwam iets verbaasd uit in de met 6 a 7 werkende dames gevulde keuken en zocht naar en toiletdeur, welke er niet was. Het pisoir hing in de keuken naast de spoelbak, enkel gescheiden door een paar bierkratjes…