Ik ben gek op Indiaas eten en gelukkig ga ik over twee weken bijna een maand door Noord India reizen!!
(niet alleen voor het eten hoor ;)) Ben in Indonesie en Maleisie gewend om gewoon ‘langs de kant vd weg’ te eten waar locals ook eten en waar het druk is. Nog nooit ziek geweest. Over India hoor ik wisselende verhalen, juist wel doen of juist niet doen. Hoor ook mensen die juist van Mac Donalds in Delhi heel ziek zijn geworden! Tips?
:chin:
Gewoon doen !
Eet waar de locals eten, vermijd enkel stalletjes en restaurantjes waar je weinig beweging ziet. Daar waar het het drukst is, is het eten vers.
Vraag zo veel mogelijk om het eten aan stalletjes vers te bereiden en/of te frituren. Vermijd voedsel dat al een tijdje in de zon ligt te wachten.
Drink enkel gebotteld water of water uit de purifier.
Ik ben ook nog nooit ziek geweest en eet steeds alles wat ik kan vast krijgen.
Enjoy !
Helemaal goed, gaan we doen, bedankt ![]()
:zon02:
Ik heb nooit bij de stalletjes gegeten maar het is waar dat je in een restaurant net zo goed risico’s loopt. Ik heb helaas de pech dat ik snel last van m’n darmen etc krijg.
Het uitgangspunt is daar waar het drukst is is het naw het veiligst, het gaat er vooral om of het eten vers bereid wordt. In drukke restaurants heb je soms binnen 10 minuten al het eten op tafel, bij verse bereidingen duurt dat toch veel langer. Ook zijn buffets af te raden, staat lang te pruttelen au bain marie of niet…Als je de kans krijgt probeer eens een kijkje in de keuken te nemen…je staat enorm verbaasd onder welke omstandigheden gekookt kan worden…