Eten in Lima

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het eten in Lima? ik ben nl uitgenodigd bij een peruaanse familie in Lima om te komen eten( vertrek volgende week voor 2 weken ),ik heb geen idee of ik dat rustig kan eten allemaal? Kan ook geen nee zeggen want dat zou een belediging zijn en dat wil ik ook niet!..heb wel verteld dat ik alleen flessenwater drink,maar met eten wordt dat toch net iets moeilijker…( heb geen zin om al meteen op mijn eerste dag "ziek"te worden )…valt het allemaal wel mee want ik hoor de vreemste verhalen !

Nelly

Als je bij mensen thuis eet zal het ziek worden wel meevallen. Ik denk dat je eerder ziek wordt als je buiten de deur eet (vooral bij chifas).

Wat betreft het water, de meeste Peruanen koken water voordat ze het drinken. Niemand die ik ken (in Lima) drinkt het water direct uit de kraan.

Mocht je toch ziek worden haal dan de enkele pillen Cecet, dit hebben ze bij vrijwel elke apotheek / drogist in Peru. Je hebt geen doktorsrecept nodig. Meestal is het dan binnen een dag over (vaak al binnen een uur).

1 like

Je zult die familie enigszins kennen, neem ik aan, of in ieder geval iets weten van hun maatschappelijke status. Op basis daarvan kan je weer het een en ander afleiden ten aanzien van te verwachten hygiëne. Overigens is het niet alleen een kwestie van hygiëne. Men eet daar vaak ook vetter en meer suiker. Daar zou je ook door van slag kunnen raken, als je je niet beperkt.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

1 like

En wat ook helpt in Peru is extra goed opletten op jouw eigen hygiëne.

Nagels kort en goed schoon, handen wassen voor het eten, niets opeten dat op de grond is gevallen, enzovoorts. Kortom, alles wat onze moeders ons hebben geleerd, maar wat we in Nederland niet meer zo serieus nemen.

Het valt me op dat de meeste Peruanen op dat gebied een stuk hygiënischer zijn dan wij, en dat kan veel schelen in darmklachten.

1 like