Een aantal jaar geleden heb ik iets gezien over een restaurant waar de kok
het gekookte eten over straat werpt naar het restaurant gedeelte.
Volgens mijn herinnering was dit in Bangkok.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt en zo ja waar vind ik dit restaurant.
Lijkt mij heel leuk om eens te zien.
Het is in Phitsanulok, een grote plaats tussen BKK en Chiang Mai, het ligt iets meer naar Chiang Mai toe. In Chiang Mai schijnt er ook zo’n restaurant te zijn, ik weet echter niet waar dat in CM is .
In Phi-lok bouwen de restaurants 's avonds op op een pleintje aan het water bij de clocktower. “Pak bung loy faa” oftewel vliegende groente heet het gerecht, het is een soort spinazie met knoflook.
Op youtube vind je ook wel filmpjes ervan.
Het wordt ook wel ‘Phat pak bung fai deng’ genoemd. Letterlijk vertaald: ‘gebakken met rood vuur’. Ik weet dat het in Bkk ook bestaat, maar waar juist kan ik je niet zeggen…
In Pattaya (links van de voormalige Carrefour en huidige BigC Extra) zit ook een “flying vegetable” restaurant.
Of dat alleen een kwestie van naam is of dat daar ook daadwerkelijk de groenten door de tent vliegen weet ik niet.
Hee bedankt allemaal voor jullie reakties.
Ga niet naar Phitsanulok, wel naar Chiang Mai, dus als iemand weet
waar ik het daar kan vinden of in Bkk dan hoor ik het nog graag.
Jose
Volgens mij als een kok in welk restaurant ook 100 baht in de klauwtjes duwt met het verzoek om je bestelling vanuit de keuken op je tafel te smijten, dan doet hij dat hoor. lol2
Je kan ook even bij mij langs komen. Ik wil ook best het eten vanuit de keuken naar je toe gooien…doe ik echt niet moeilijk over. Kost je slechts 500 Bahtjes…