ESTA aanvraag?

Hallo,

Ik heb via de internet sita van esta een anvraag gedaan voor zonder visum naar de vs te reizen.
Deze aanvraag is ook goedgekeurd.
Maar moet ik het uitgeprinte formulier meenemen of niet??
Of heb ik aan een paspoort voldoende.

Gr, Ryan

ik heb er gister ook 7 aangemaakt, en ook goedbevonden,
op het papier zelf staat dat je het niet hoeft te laten zien, maar ik zou het gewoon voor de zekerheid meenemen.
Wat als ze er wel in eens om vragen, en er is vast nog wel plek in je handbagage voor een a4tje?!

Ja ik zou het gewoon meenemen. een a4tje extra zal je geen hernia opleveren denk ik :slight_smile:

Hebben wij in April ook zo gedaan. Voor de zekerheid :wink: Het systeem werkte toen trouwens (nog) niet en moesten we de gebruikelijke formuliertjes ook invullen. Dat was overigens alleen maar een tussenstop.

Ik zou het doen. Begin april was ik mijn uitdraai vergeten (dom, ik weet het) en gelukkig had ik een flexibele beambte met een goed humeur.
Bottom-line: de goedkeuring van de ESTA-aanvraag was nog niet verwerkt in het douane-systeem (blijkbaar nog geen interface). Mogelijk dat de koppeling nu wel een feit is, maar even uitprinten (de Engelse versie!) kan geen kwaad.

thanx voor de reactie’s

Een a4tje extra meenemen kan geen kwaad nee, maar heb hem alleen in het nederlands.
Dan moet ik even kijken of ik hem ook nog eens in het engels kan uitprinten.

Greetz

Ik ben net een paar dagen terug uit Amerika en ik had mijn ESTA formulier meegenomen, maar niemand heeft er naar gevraagd. Dus alleen je paspoort is voldoende, maar het kan geen kwaad om het mee te nemen, weegt niets.

De toestemming die ESTA verleent om naar de VS te mogen reizen, wordt volledig digitaal verwerkt. Er zal bij aankomst nooit naar een uitdraai worden gevraagd, maar wie het fijn vindt, print het rustig uit. Elders in de discussie staat ook

Het systeem werkte toen trouwens (nog) niet en moesten we de gebruikelijke formuliertjes ook invullen.

Reizen onder het visa waiver program houdt o.m. in dat je eerst via ESTA toestemming vraagt om naar de VS te mogen reizen. ESTA werkt echt vanaf 12 januari van dit jaar, maar verkeert nog in de experimentele fase. Dit houdt o.m. in dat reizigers die geen toestemming van ESTA hebben gevraagd, deze alsnog éénmalig zonder problemen krijgen, mits ze aan de overige voorwaarden om onder het visa waiver program te reizen, voldoen. Ter plekke wordt, zoals al jaren het geval is, aan de hand van de verstrekte gegevens op het groene formulier door Immigrations beslist of je het land werkelijk binnen mag onder de bekende voorwaarden. Dit gedeelte wordt nog handmatig verwerkt, met de benodigde stempels en het strookje in je paspoort.

waar moet ik allemaal nog meer rekening me houden? heb ook kleine van 1 jaar bij

Voor iedereen een aanvraag doen, het nummer wat eruit voorkomt kun je bewaren om op een later tijdstip de status van je aanvraag te checken of je nog steeds toestemming om naar de VS te gaan.

Verder de groene kaart invullen in het vliegtuig. Geen bijzondere dingen in ieder geval omdat je een kleine bij je hebt.

Weet je dat je voor de kleine een eigen paspoort moet hebben?