Heeft iemand ervaring met de internationale vluchten van Aerolineas Argentinas (brussel - madrid - buenos aires)? Ik hoor/lees namelijk niet altijd hele goede verhalen over deze maatschappij betreffende de vluchten in Argentinie zelf, dus ik vroeg me af wat ik kan verwachten van deze maatschappij op de intercontinentale vluchten.
Onze ervaringen met Aerolinas zijn alleen maar binnen Argentinie geweest nl in 2006 en 2008 en die waren goed. Bij elkaar wel 16 vluchten en bijna allemaal op tijd en zonder problemen (geen bagage problemen bv, wat die Argentijnen allemaal in het rek stoppen complete kofffers etc). Slechts een keer was mijn plaats bezet toen ik via Buenos Aires komende van Iguazu kwam richting Salta was 2 maal geboekt en ik was al in het vliegtuig en dan gaan Argentijnen voor, gelukkig was er plaats genoeg en kon ik ergens anders zitten. De eerste keer gevlogen van Amsterdam met Delta Airlines naar Atlanta en dan naar Buenos Aires, niet zo best bevallen vanwege de lange duur heen 28 terug 30 uur (10 uur wachten op Atlanta). DE tweede keer met Lufthansa was perfect. Van Dusseldorf naar Frankfurt en dan naar Buenos Aires zo’n 18 uur samen, maar zeer goed. Met Iberia is het wel veel goedkoper maar heel erg slecht, vaak mis je de aansluiting en ben je ook koffers kwijt als je aankomt en de bemanningen zijn altijd onbeleeft, er is ergens een site (weet niet meer hoe die heet) maar daar kun je de kwaliteit zien van de Airlines op bestemmingen.
Succes, en Argentinie is het mooiste land van de wereld met de liefste mensen en de leuktste wereldstad Buenos Aires
Is vliegen met Aerolinas Arg. niet veel duurder vanuit Europa?
Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Paar binnenlandse vluchten gehad met AA en daar was niks mis mee.
Vanuit Europa altijd met Iberia, in okt voor de 4e keer, helemaal niks mis mee, altijd op tijd, geen kofffers kwijt en het relaxte van de vlucht is dat je lekker zelf wat drinken en event, een snack mag pakken.
Onvriendelijke bemanning nog nooit meegemaakt. Kwamen vorig jaar nog ongevraagd met extra dekentje/kussentje aan.
Lees wel meer negatieve berichten over Iberia, ik snap dat niet, hier zitten er wel een aantal, waaronder ik , die wel tevreden zijn.
Eén keertje met Aerolineas naar Buenos Aires gevlogen vanaf Madrid, maar dat zal wel niet representatief zijn: ze hadden een prachtige aanbieding voor Business Class enkele reis en het was juist mijn ´emigratie´ vlucht dus daar had ik wel een paar tientjes extra voor over :zon02:
Ze vliegen met betrekkelijk oude 747s, hoewel ze nu de vloot aan het upgraden zijn. Vanaf Brussel hebben ze inderdaad wel redelijke aanbiedingen qua prijs, ik heb meer Belgische klanten die met Aerolineas vliegen. Zelf kies ik net als Gallina voor Iberia: goedkoop en tot op heden weinig klachten. Het interesseert me namelijk totaal niet of het personeel met een plastic nep-grijns door het vliegtuig rent of bloedchagrijnig is…