Ervaringen vliegveld Diqing (Shangri-La)

In juli ga ik 3 weken rondreizen in China. Shangri-La zal de laatste stop worden. Vanuit daar moet ik weer terug naar Hong Kong om naar Amsterdam te kunnen vliegen. Het ticket Hong Kong-Amsterdam heb ik al.

Mijn plan is om via Kumning naar Hong Kong te gaan, dat lijkt me de meest logische route. Omdat het allemaal hooggebergte is denk ik dat ik beide stukken ga vliegen, de bus en trein doen er erg lang over. Bovendien is er vanuit Shangri-La nog steedse geen treinverbinding, alhoewel er wel al lang over een aanleg ervan gesproken wordt. Nu vraag ik me af hoe het vliegveld in Diqing is. Ik stel me voor dat dit een klein vliegveldje is waar de vliegtijden dan ook nog wel eens kunnen afwijken door (weers-) omstandigheden. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of misschien andere ideeën?

Mijn plan is nu om de volgende vluchten te nemen, allemaal op één dag. Is dit reëel of te risicovol?

08.50 vertrek Diqing - Kunming (aankomsttijd 09.55 uur)
12.10 vertrek Kunming - Hong Kong (aankomsttijd 14.40 uur)
19.45 vertrek Hong Kong - Amsterdam

Groetjes,
Inge

Het lijkt mij niet verstanding om 3 vluchten op 1 dag te plannen. In China is het heel gebruikelijk dat vluchten vertraging hebben…