Ik ben een meisje van 18 jaar en wil volgend jaar een deel van het jaar naar Italië. Het gaat dan niet om de zomervakantie, maar om de periode daaromheen. Ik wil heel erg graag de taal leren, maar ook andere mensen van mijn leeftijd leren kennen :rolleyes: . Nu heb ik al gekeken naar verschillende taalcursussen en dergelijke, maar het zit mij toch dwars dat vaak de leeftijd daar een stuk hoger ligt dan die van mij :unsure: . Is iemand misschien een keertje meegeweest met een taalcursus waarbij de leeftijd wel rond die van mij lag? Of kan iemand toelichten hoe de leeftijden zijn verdeeld? Daarnaast zou ik ook nog willen weten of iemand misschien het High-School-programma daar heeft gedaan, aangezien ik dat ook nog als optie zie en daarom geïnteresseerd ben in ervaringen!
Volgend jaar ga ik het highschoolprogramma in Italie doen. Ik ga via travel active (www.travelactive.nl). Zij organiseren ook ander soort reizen zoals au pair of vrijwilligerswerk. Voor het highschoolprogramma geldt volgens mij wel een maximumleeftijd van 19 jaar, maar volgens mij is dat bij de meeste highschoolprogramma’s het geval.
Helaas hebben wij ook heel slechte ervaring met ef. Voor vertrek moesten we 3000 euro extra betalen omdat de dollar veel duurder was geworden. Stond in de kleine lettertjes! Vervolgens klikte het niet met het gastgezin en moest onze zoon vertrekken. Achteraf bleek dat er al een nieuw zieltje onderweg was die ook de gehele reissom had betaald. Onze zoon is na vier maanden naar huis gekomen omdat hij bij het nieuwe gezin niet meer naar school kon, omdat daar geen highschool was. Hij kon wel oppassen op de baby. Lekker slim van ef, maar daar had hij natuurlijk geen zin in. Totale grap heeft 15000,00 euro gekost. Het gaat bij ef echt alleen maar over geld! Mijn advies, zoek een andere organisatie, die zijn er genoeg