gemiddelde leeftijd taalreizen?

hallo, ik wil graag ergens in t komende jaar 12 weken een cursus spaans in spanje volgend (don quijote of studytravel… ik weet nog niet), maar mijn vraag is: wat is de gemiddelde leeftijd van de ‘studenten’ die dit doen? En dan vooral búiten de zomer om, want ik ga ook niet in t hoogseizoen (dit schijnt nogal uit te maken voor de leeftijd).
En verschilt dit per stad waar je heen kan? En per organisatie…?
alvast bedankt, tine

Pfff, daar vraag je wat! Het is heel verschillend ja. Het verschilt per land en per organisatie. Maar ik heb het altijd gehad dat het een mix van leeftijden was, sommige jong, sommige ouder.

Ik ben zelf altijd buiten het Nederlandse hoogseizoen geweest in Peru, Spanje en Cuba.

In Peru was dat via Don Quijote, daar was iedereen toen wel behoorlijk aan de jonge kant. In Spanje, via Bicolor, was het een grote mix, de meesten niet heel jong en daar was zelfs iemand van 70 bij, erg stoer. :slight_smile: In Cuba, via Study Travel, was het ook een mix en was ook niemand heel jong. Kan niet echt zeggen wat de gemiddelde leeftijd is…

Denk dat je zoiets het beste bij de organisatie kan vragen waar je boekt. Of neem rechtstreeks contact op met de school, die kunnen je daar vermoedelijk ook wel iets over vertellen.

Liefs,
Carolina

Hoi Tine,

Het is inderdaad het beste om dit even na te vragen. Dit kan per organisatie en per stad best schelen. Meestal zijn er tijdens de vakantie’s weinig oudere studenten. Buiten het hoofdseizoen zijn dit er logischerwijs meer. Qua steden is dat verschil er wel minder, al is bijvoorbeeld Salamanca vrij populair onder jongeren. Oudere mensen kiezen vaker voor Madrid, Granada, etc…

Nu kom ik deze vraag regelmatig tegen bij studenten (jong en oud) die via ons een taalcursus boeken. Oudere mensen die liever niet met te veel jongere mensen een cursus hebben en andersom. Mijn ervaring is dat achteraf zowel jong als oud het eigenlijk hardstikke leuk vonden om een cursus te volgen met een qua leeftijd gevarieerde groep.

Groeten,

Martijn

Lingua taalcursussen Spaans in Spanje

bedankt voor de reacties. ik zal t persoonlijk navragen, dat is idd wat beter…
Tine

Hallo Tine,

Als je de gewenste gemiddelde leeftijd aangeeft, kan ik je wel een vrij goede omschrijving van een aantal scholen geven.

piet meijers

www.spaans.startbewijs.nl