Taalreis voor volwassenen

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het orienteren op een taalreis naar Italie. Ik zie dat er al veel oproepen hierover in dit forum staan, maar ik zoek een taalreis waar je ook terecht kunt als je 30+ bent. Als iemand tips heeft, dan heel graag!

Bedankt,
marelisa

Hoi Marelisa,
Ik heb deze website net leren kennen omdat ik graag de grote stap wil maken om te verhuizen naar Italië. Ook ik ben op zoek naar allerlei tips die mij het leven daar wat aangenaam kunnen maken. Om een antwoord te bieden op jouw vraag , en misschien ben ik er te laat mee, ik weet dat je in Urbino (in de streek Le Marche) een universiteit hebt voor buitenlanders waar ze een intensieve zomercursus geven italiaans gedurende 1 maand, je kan ook voor 2 weken en dat op verschillende niveaus. Deze cursussen zijn voor alle leeftijden en ik wil ze zelf ook gaan volgen (ik ben 35j)je moet maar eens even googlen want ben even de naam kwijt. Succes alvast
Groetjes
Natalia vanuit België

Dag Natalia,

Wat een super tip. Ik had de hoop op info al bijna opgegeven. (-;
Ik ga op google verder zoeken, jij veel succes met je plannen!

groet,
Marelisa

Hoi allemaal,

Ik ben een tijd geleden op voor een taalreis naar Spanje geweest. Dit was via het bedrijf Easy languages, ze hebben veel bestemmingen en ook redelijk goedkoop… Ik heb het prima naar me zin gehad met hun dus ik zou raad het wel aan!

Goede school voor taal en…cultuur

Of boek zelf rechtstreeks bij:

Andere info over en mogelijkheden bij dezelfde school:
http://www.italstudio.nl/Montepulciano.htm

Distinti Saluti

Ik bied zelf een reisje aan naar Catania, een erg jonge school met erg jonge medewerkers, maar die wel allemaal voor de volle 100 % jou de Italiaanse taal en cultuur willen leren. Het grote voordeel van de school is dat zij culturele lessen in de middag gratis aanbieden.

Stulango, Moving Cultures - Stulango

KIjk eens bij Italkstudio.nl!
Ik ben al twee keer veertien dagen naar Italië geweest voor een combinatie taalles en vakantie. Eén keer in Siena en één keer in Roma vorig jaar. Telkens in Scuola Leonardo da Vinci. Het was su-per!!! Voor alle leeftijden, zeer intensief. Echt een aanrader!

Neem eens een kijkje op mijn website www.taalinpraktijk.nl
Leer een taal in het land waar die taal wordt gesproken.
Italiaans in Rome of in Milaan.
Scholen maken deel uit van International House World Organization.
150 scholen in 100 verschillende landen.
Kwaliteit gewaarborgd.

Met vriendelijke groet,

Noud Oomen

Beste Marelisa en andere geinteresseerden,

Ik zag je berichtje voorbijkomen en ik wil je bij deze even laten weten dat wij, Travel Active, Taalreizen in Italië aanbieden die voor alle leeftijden mogelijk zijn. De Taalreizen zijn mogelijk voor zowel inwoners van Nederland als van België.

We werken samen met professionele en erkende taalscholen in Florence en Milaan, en je kunt iedere maandag starten!

Mocht je graag meer informatie of een persoonlijke offerte willen ontvangen, neem dan gerust contact met ons op via [EMAIL=“taalreizen@travelactive.nl”]taalreizen@travelactive.nl!

Succes met je verdere oriëntatie!

Groetjes,
Aniek Fleuren
Program Coordinator Taalreizen

Travel Active
www.travelactive.nl

Lucca Italian School is een uitstekende school waar je uitstekende lessen kunt volgen, eventueel aangepast aan jouw wensen. Er worden ook excursies georganiseerd. Echt een aanrader! Lucca is een mooie plaats en daarvandaan kan je prima naar Pisa, Florence, Siena, Viareggio of de bloemenriviera.
Meer info over de school op: www.luccaitalianschool.com

Taal in praktijk vertegenwoordigt naast International House Rome en International House Milaan ook nog twee scholen in Lecco en in Merate.

Lecco ligt aan het Como meer en Merate ligt 35 kilometer ten noorden van Milaan.
Neem ook een kijkje bij de bijzondere cursussen, die IH Rome aanbiedt.
O.m. Italiaans leren en muziek, film, koken.
Op www.taalinpraktijk vind je meer details.