Leuke steden om een taalcursus te volgen?

Hoi allemaal,

Ik wil in mei graag voor 4 of 6 weken naar Italie. Ik wil natuurlijk Italiaans leren en ik zou ook graag een cursus fotografie erbij doen. Florence lijkt me heel erg leuk en is volgens mij ook echt een kunststad. Maar een taalschool ergens bij de kust, bijvoorbeeld Sardinie trekt me ook enorm! Omdat je dan in je vrije tijd lekker naar het strand kunt.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die voor een tijd in Italie hebben gewoond of een taalreis hebben gevolgd en welke plaats je me aan kunt raden.

groetjes!

Ja dit wil ik nou ook precies weten!

Perugia, Universita per Stranieri, ik ben daar in een zomer geweest, goede leraren, sexy leraressen. Het eten in de mensa was meer dan uitstekend want in Italie kan je niet slecht uit gaan eten. Veel gefeest met ander buitenlanders (tango met een Finse) en ook Italiaans geleerd. Perugia is een schitterende stad met in de zomer het Umbrie-Jazz festival, Al Jarreau in de openlucht. Om de taal te oefenen ben ik gaan liften in de omgeving; Gubbio (schitterende kathedraal), Assisi (nonnen in klausura). Florence en Sienna liggen niet ver af. En dan bijkomen bij het Lago di Trasimeno (begint steeds viezer te worden).

Maar het beste leer je de taal in bed

Hoi,
Afgelopen zomer ben ik voor 6 weken in Italie geweest voor mijn taalcursus. Ik heb 4 weken in Orbetello gezeten, en 2 weken rondgereisd.
De school waar ik zat heette “terramare”. De eigenares van de school (Maria) was echt een geweldig persoon! Heel grappig, spontaan, en ze nam ons zeker 4 keer per week mee naar leuke plekken in de omgeving (Sienna, Saturnia, Pittigliano, San Gimignano, Isola del Giglio etc).
Orbetello ligt op 10 minuutjes fietsen van het strand af (fietsen kon ik voor 3 euro per dag huren bij de school zelf).
Er is veel mooie natuur in Orbetello, en het dorpje zelf is ook erg knus en gezellig, heel klein wel… Opzich is het best te doen om met de trein te reizen naar grote steden, ik ben met de trein naar Rome (± 24 euro, en ong 2 uur reizen) en naar Napels geweest (39 euro, en 4,5 uur met de trein).
De school is ook erg klein, wij waren meestal maar met 4/5 studenten.
Als je meer info wilt, kan je me berichten!