Binnenkort ga ik 2.5 week in Florence een talencursus doen.
Ik overweeg om (als het bevalt) een lange periode in Italie een talencursus te gaan doen en denk dan aan Perugia. Om de simpele reden dat Perugia veel goedkoper is.
Ik vraag me af of Perugia wel leuk genoeg is om een lange periode te zitten. Ik hoor verhalen dat veel studenten in het weekend naar huis gaan en dat er niet veel te beleven is. Dit in tegenstelling tot Florence.
Weet iemand ook of het makkeiljk is om een kamer te vinden in Perugia? Tips??
Ik ga zelf in mei een maandje taalcursus doen in Perugia en heb er juist erg leuke dingen over gehoord. Perugia is ook wel echt een studentenstad (trouwens ook de grootste universiteitsstad van Italie)…dus kan me niet voorstellen dat er niets te doen is. Daarnaast zijn er superveel internationale studenten…en die gaan, lijkt me :P, niet elk weekend naar huis.
Ben dr zelf ook al een keer geweest en de stad is echt mooi, oud … heeft karakter. Daarnaast veel kroegjes/discotheken en winkels.
Ik ben al geweest inmiddels. Met studytravel ging ik naar Firenze…
Erg goed geregeld, maar wel redelijk duur.
In feite heb je geen Nederlandse organisatie nodig. Ik raad iedereen aan om het direct te boeken bij een Italiaanse talenschool. Vaak hebben die ook hotels of appartementen die je van locals kan huren.
Het scheelt gewoon erg veel geld…
Centro Firenze was een erg leuke school in een oud gebouw aan de rivier de Arno, vlakbij de Ponte Vecchio! helemaal top dus…
Wil wel terug eigenlijk, haha!!!
Ik ben niet bekend in Perugia…maar mijn idee is als volgt…
Je kan een nl’e organisatie benaderen zoals Studytravel (eigenlijk taalreizen inclusief accomodatie) en vragen of je via hun ook alleen een appartement kan boeken…
Je kan misschien vanuit NL een goedkoop appartement kopen en éénmaal daar in internetcafés en in kroegen advertenties vinden voor een goedkopere kamer.
Kijk ook op waarbenjij.nu en zoek naar mensen die momenteel in Perugia zitten. Misschien kan je hun kamer overnemen of weten ze iets voor je.
Verder zijn er italiaanse sites voor mensen die kamers zoeken. Ik heb een keer een pagina gevonden daarover, maar weet de naam niet. Probeer via google met italiaanse trefwoorden te zoeken.