Help!!

Hallo allemaal,

Vanaf september ben ik van plan om naar italie te verhuizen. Het probleem is alleen dat ik nog geen idee heb naar welke stad!!
ik wil een taalcursus van plus minus 3 a 4 maanden volgen en een bijbaantje zoeken in de horeca of toerisme.

Heeft iemand misschien tips voor een leuke stad waar het eventueel ook makkelijk is om een bijbaantje te vinden??

Zit zelf aan Bologna, Florence of Verona te denken.

Alle tips zijn welkom!!

Lisette

Voor een taalcursus + wat cultuur gaan veel nederlandse jongeren naar de Universite per Stranieri in Perugia…

Echt een aanrader! Perugia is een geweldige stad!

Veel plezier!

Perugia is inderdaad erg leuk. Maar Siena ook! Dit is het één van de mooiste stadjes van Italië.

Ik zou zeker niet naar Florence gaan. Daar heb ik een taalcursus gedaan, maar je zit daar alleen maar tussen de toeristen. Daar krijg je echt niet het gevoel dat je in Italië bent.

Verona is ook een mooie stad, maar leeft volgens mij wat minder.

Bologna is ook een erg leuke stad! De stad van de oudste universiteit van Europa! Echt een studentenstad, weinig toeristen, relaxte sfeer, kortom echt genieten van het echte Italiaanse leven. Hier zul je denk ik wel wat minder “buitenlanders” tegenkomen, maar dat is alleen maar goed voor je Italiaans.

Mijn volgorde zou zijn: 1: Perugia; 2: Siena; 3: Bologna

ps. als je een beetje Italiaans kunt zijn horeca baantjes volgens mij overal te vinden.

Perugia, Siena en Bologna zijn inderdaad alledrie superleuk en niet te groot (ook belangrijk als je niet zo lang gaat). Dat er in Bologna minder ‘buitenlanders’ zitten is niet waar, er zitten juist heel veel Erasmus studenten.
succes en veel plezier!!
sanne

Bedankt voor jullie tips!

het is Bologna geworden en het ticket is ook al geboekt!!!
Zijn er hier nog meer mensen die die kant op gaan??

Doei doei
Lisette:banana:

Hoi Lisette,

leuk, Bologna! Ik zit daar van september t/m februari voor studie (erasmus), dus wie weet zien we elkaar daar!

Sanne