Italiaans leren in Italië

Hallo allemaal,

Ik zit nu in de eindexamenklas van het VWO en volgend jaar september wil ik voor drie maanden naar Italië te gaan om daar Italiaans te studeren. Ik heb al een beetje informatie lopen zoeken en ik kom steeds uit bij de ‘Leonardo da Vinci’ school. Mijn voorkeur gaat uit naar Siena, omdat het een mooie stad is maar veel mensen zeggen dat het in de herfst/winter niet echt gezellig is.
De andere optie is Perugia, maar ik kan daar helemaal niks over vinden.
Hebben mensen die dit al eens gedaan hebben misschien nuttige informatie voor mij, aanraders etc?

Alvast erg bedankt,

Charlotte

Hoi Charlotte,

Ik ben net terug uit Siena. Ik heb daar 2 weken een taalcursus gevolgt bij Leonardo da vinci. Ik heb een supertijd gehad, leuke mensen ontmoet en lekker geleefd.

De twee weken dat ik ben geweest (laatste week van September en eerste week oktober) werd het al wat rustiger op school. Maar in de stad is altijd genoeg te doen. Er zit een grote universiteit en een universiteit voor Stranieri (buitenlanders), dus er zijn altijd genoeg jongeren in de stad.

Ik heb ook veel mensen ontmoet die voor 3 tot 6 maanden een taalcursus doen in Siena.

Siena is wel een heel andere stad als Firenze, Milano of Roma. Veel rustiger, minder groot en een groot autovrij centrum. Het is er makkelijker om met mensen in contact te komen en je kunt uitstapjes maken naar fantastische plaatsen in de buurt. (Montepulciano, San Gimignano, Firenze, het Chianti wingebied enz.)

Als je meer wilt weten, stuur me dan een PB.

Ciao,

Joost