Studeren in Italië

Hallo,

Over een jaar wil ik voor een half jaar naar Italië vertrekken om daar de Italiaanse taal te leren.
Ik zit nu in 5VWO en wil na mijn diploma dus vertrekken…
Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en mij kunnen voorlichten over goede universiteiten met leuke mogelijkheden?
Mijn voorkeur gaat uit naar Midden-Italië; Viareggio, Siena etc.
Alvast bedankt,

Charlotte

Cara Charlotte,

Ongeveer een jaar geleden hebben Italiaanse kranten een onderzoek gedaan naar de beste universiteit voor buitenlanders om de Italiaanse taal en cultuur te leren kennen, cq. te bestuderen.
Daar kwam die Uni van Siena als één van de allerbesten uit de bus.

Universiteit van Siena:
http://www.unisi.it/
en dan naar Engels-talig ?
Zo ja, misschien werkt ook deze link daar naar.
http://www.unisi.it/english/index_en01-02.htm

Tijdig beginnen met kamers zoeken!!

Distinti Saluti
Arturo

L.S.

Nog even dit: wist je dat het Italiaanse Ministerie van Onderwijs en Wetenschap / d.w.z. het " Ministero dell’Università e della Ricerca " ,
speciaal voor buitenland(st)ers /stranieri die de Italiaanse Taal en Cultuur op universitair niveau willen bestuderen ,in samenwerking met 23 Italiaanse Universiteiten , een speciale web-site cq. organisatie heeft opgezet?

Je kunt daar zelfs on-line lessen volgen, studiebeurs krijgen en zelfs on-line promoveren

www.italicon.it

Voor Engels-talige versie, klikke met met de Engelse vlag rechts onder.

Voor het behalen van je laureaat in de Italiaans Taal- en Letterkunde on-line:
kijk eens of deze link werkt…
http://www.italicon.it/index.asp?codpage=laurea_t_b

Con I Migliori Saluti
Arturo

Dag, Charlotte

“De” Italiaanse universiteit voor buitenlandse studenten is de univeristeit van Perugia (Umbria). De stad is ook erg sfeervol en internationaal door al die buitenlandse studenten, die werkelijk uit alle landen komen.

Saluti
KoalaLA

L.S.

Perugia stond, met Siena, het hoogst genoteerd. Voordeel van Perugia is dat het in Umbrie ligt, dus zijn de huren, kamer huur etc. veel, om niet te zeggen véééééél lager dan in Toscane (men leze Siena, Firenze/Florence)

Kamerhuur, huur appartementen etc. in Toscana zijn gewoonweg (veel) te hoog.

Persoonlijk is er nog een andere reden…
Perugia is gewoonweg hét mooiste stadje van heel Italie…

Maar over smaak valt niet te twisten.

Distinti Saluti
Arturo

Hoi Charlotte,

Ik heb in 2005 een half jaar aan de universiteit van Siena gestudeerd. Voordat ik daaraan begon heb ik een maandlang een intensieve cursus Italiaans gevolgd aan Universita per Stranieri di Siena. Deze cursus was zeer goed en dus aan te raden. De stad Siena minder, vooral tijdens de winter is het ietwat triest (en vooral niet zoals in de lente met die mooie aardetinten). Ik zou Perugia dus aanraden, mede omdat de huurpijzen inderdaad belachelijk hoog liggen in Siena! Succes met het maken van je keuze, en daarna veel plezier!!

Ciao ciao,
Evelina

Hallo ik ben nu 16 en zit op de Havo 4. Volgend jaar studeer ik af en vertrekken we ws naar de Toscane. Weet iemand tips ivm mijn verdere studie. Ik volg nu Natuur en gezondheid.
Alvast bedankt