Italiaans leren in Florence of Siena mei/juni?

Hallo!
Ik ben gestopt met m’n studie en wil graag in mei en juni naar Italië om daar de taal te leren. Het liefst ga ik naar Florence of Siena.
Ik zoek meerdere mensen van mijn leeftijd of iets ouder om mee te reizen en om een appartement te delen. Ik word in juni 20 en vind het leuk om na de lessen overdag de omgeving te verkennen en om af en toe uit te gaan of lekker op terrasjes te zitten. Heel relaxed dus! :slight_smile:
Als dit je ook iets lijkt, reageer hier even.

Zo’n cursus is trouwens niet heel duur, verblijf wordt geregeld, alleen de reis moet zelf geregeld worden.

Groetjes, Lizanne

Hej hej!

wat een toeval!
Ik ben net zoals jij, ook gestopt met mijn studies en wil volgend academie jaar Frans-Italiaans studere.

Eerst was ik al van plan om als Au pair naar Italie te trekken, maar het blijkt niet simpel om een geschikte familie te vinden.

Dus uw berichtje komt als geroepen.

Ik ben Karen seyen uit Geel en wordt deze maand 19.
Italie, voornamelijk Siena is al geen geheim meer voor mij, en ik weet dat dit een prachtige stad is.

Ik ben dus meer dan geïnteresseerd en wil u graag beter leren kennen!

misschien kunnen we eens afspreken…
Je kan mij altijd terug sturen op krentebolleke@hotmail.com

groetjes! :dag:

Hey Lizanne,

Ik heb vorig jaar gestudeerd in Firenze, heb toen een academisch jaar gevolgd en echt een top jaar gehad…Absluut een aanrader om te gaan doen…Na mijn mening heb je niet echt een reisgenoot nodig…je leer daar zo snel al zoveel mensen kennen…Ik kom met paar meiden binnenkort weer even terug naar Firenze om weer even langs onze vrienden te gaan…Mocht je nog wat willen weten, appartementen/studenthuizen/uitgaansplekken etc etc kun je me altijd evn mailen of op msn toevoegen als je vragen hebt…

Groetjes Marissa
marissahf@hotmail.com

Hey Lizanne en Karen,

Ik ben Margot, 22 jaar, uit Aalst en heb engels-italiaans gestudeerd.
Ik ben bovendien ook van plan om in juni naar italie te gaan om mijn gesproken italiaans wat op te frissen/verbeteren via een organisatie die taallessen organiseert. (heb dit al eens gedaan voor ik aan de universiteit begon en nog helemaal geen italiaans kon, was er toen zeer tevreden van)
Indien jullie dat zien zitten, wil ik jullie ook graag vergezellen en misschien zelfs bijstaan met enige vragen die je kan hebben over italiaanse grammatica eens we daar bezig zijn :wink:
Ik vind het in ieder geval wel een goed idee van Karen om eens op voorhand af te spreken, als er interesse is om een reisgezelschapje te vormen.

Mijn e-mailadres is [EMAIL=“marrekind@gmail.com”]marrekind@gmail.com

Laat gerust iets weten!

Hoi Lizanne,

Ik ben Jasper, 19 jaar en woon in Den Haag. In juni word ik 20 jaar. Mijn studie loopt in juni af en ben daarna vrij om te gaan en staan waar ik wil. Net als jij ben ik ook enthousiast om een cursus Italiaans te gaan volgen in Florence, wat mijn voorkeur heeft.

Ik heb het aanbod taalcursussen nog niet uitgebreid bestudeerd, maar vindt het wel supertof om in Italie voor een tijd de taal te gaan leren en daarnaast ook te genieten van de Italiaanse terrasjes.

Mail mij even op [EMAIL=“jasperbroekhuis@gmail.com”]jasperbroekhuis@gmail.com, mocht je interesse hebben.

Jasper

Hai Allemaal,

Wat leuk dat zo veel mensen op Lizanne reageren! Toen ik het bericht werd ik ook meteen superhappy. Ik ben Romy, 23 jaar en wil al jaren een tijdje naar Italië.Vind het super dat er mensen zijn die ook deze passie voor dit superrelaxte land hebben en hier ook iets mee willen doen. Deze zomer wil ik ook echt zeker een maandje naar Italie om mijn Italiaans uit te breiden en gewoon genieten van de cultuur en gezelligheid of course! Mij lijkt het ook leuk om een xtje af te spreken om wat ideeen op te doen van elkaar en eventueel te helpen. Ik heb wel heel veel met Rome maar Florence is natuurlijk ook een superleuke stad.

Ci sentiamo ( hoor graag van jullie;),

Groetjes, Romy

Hoi Allemaal!

Het lijkt nog gezellig druk te worden van de Nederlanders in Florence. Ik vertrek 18 april naar Florence voor een talencursus van 2 maanden. Ik heb dus al geboekt! Eindelijk na het afronden van m’n vwo en een tijd werken(sparen) ga ik mijn droom om Italiaans te leren in Italie waarmaken.

Als jullie nog een goede talenschool zoeken in Florence raad ik jullie la Scuola Leonardo da Vinci aan. www.italstudio.nl is de bemiddelaar in Nederland. In mijn lijste waren zij het voordeligst en hebben zij de leukste locatie: in de straat achter il Duomo! Ook hebben ze de meeste ervaring en goede faciliteiten.

Ik heb begrepen dat iedereen in een appartement gaat? Heb gekozen voor een gastgezin om echt midden in die cultuur te zitten en je moeilijke woordjes meteen toe te passen :wink:

Veel plezier nog met boeken en misschien tot op de ponte Vecchio:p

Hoor graag van jullie,

mazzel, Boris

Beste allemaal,
Bedankt voor de reacties, jullie hebben zo ongeveer allemaal een berichtje terug gehad. Bij deze wil ik deze post afsluiten (kan ik het verwijderen?) omdat ik besloten heb naar Zuid-Frankrijk te gaan. Op dit bericht over Italië kreeg ik lang geen reacties en om mijn tijd zo goed mogelijk te benutten wil ik graag mijn Frans verbeteren ipv een hele nieuwe taal als Italiaans te leren. Dus wie daar nog in geïnteresseerd is; stuur me een berichtje!
Groetjes!

Heey Boris,

Wat leuk dat je net als ik ook je droom om Italiaans te leren achterna wilt gaan!
Yhnx voor de tip, ik ben via Italstudio aan het zoeken nu!
Zuid-Italië lijkt me ook super omdat je dan aan de prachtige stranden zit met helderblauwe zee! Ik ga snel een afspraak maken om het te regelen.
Misschien dat ik nog kies om naar Florence te gaan, dan laat ik het je nog weten!
Ik heb eigenlijk een hele onbeschofte vraag, zou jij een indicatie kunnen geven van hoeveel het je bij Italstudio in totaal gaat kosten? Ik kom er niet helemaal uit;) en dan kan ik een schatting maken voor mezelf!
Hoor het graag (als je het wilt vertellen hoor), in ieder geval nog superbedankt voor de tip.
Veel Italian pleasure gewenst en succes met je tentamens,

Groetjes
Romy