Taalcursus Italie

Heeft iemand hier een taalcursus in Italië gevolgd? En zo ja, hoe was dat?

Ik wil in mei of deze zomer graag een paar weken naar Italië om Italiaans te leren. Welke stad is leuk om een taalcursus te volgen? Ik zat zelf te denken aan Siena. Ligt lekker centraal, in het mooie Toscane en veel mogelijkheden om leuke tripjes te maken.

“Gewone” reiservaringen van Siena of andere leuke steden (waar ik een taalcursus kan volgen) zijn ook van harte welkom hoor!!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_groot.gif

Hoi Marga,

Ik ben ik vorig naar Rome geweest met Easy Languages, dat is een belgische organisatie maar ook beschikbaar voor Nederlanders. De reis was relatief goedkoop en ik had een leuk programma: elke dag tot een uur of 1 les en daarna had ik genoeg vrije tijd om leuke dingen te ondernemen. Ik weet niet of ze ook reizen naar Sienna verzorgen, maar dan zou je even hun website moeten googelen.

Veel succes met je keuze in ieder geval!

:dag:

Ik ben in 2001 via Studytravel in Toscane geweest. Het plaatsje heet San Giovanni Valdarno. Het ligt in de driehoek Siena, Arezzo, Firenze.
Het is een school die wordt geleid door een familie. Je hebt de directrice, haar man geeft kookles, haar vader doet de gratis excursies en kan prachtig vertellen over de omgeving en haar moeder is lerares en geeft schilderles.
Super leuke sfeer met alle nationaliteiten en een heel gezellig stadje om te verblijven. Ik deelde zelf een apt. met twee andere cursisten maar je kunt ook kiezen voor een privé apt. of hotel of zélfs voor een gastgezin.
De lessen volg je ´s morgens van 9.00 tot 13.15 daarna is er tijd om te eten en beginnen rond 4 uur de andere excursies of cursussen zoals schilderen of koken.
Ik heb er de tijd van mijn leven gehad en zal het iedereen aanraden!!:zon02:

Hallo,

Ik ben net twee weken thuis van een opfris cursus in Calabria Sante Domenica, het was een ontspannen week en weer wat dingen opgestoken.
Deze cursus had ik geboekt bij plus taalreizen en het was goed geregeld in 2008 heeft mijn vrouw deze cursus gedaan in Firenze en was haar ook goed bevallen.
:wereld: