Hallo,
Mijn vriend en ik willen in januari 4 weken naar New Zealand, zowel het noorder als het zuider eiland met een huurauto, aangezien we niet zo heel snel weer die kant op zullen gaan.
We werken allebei full time en ik heb er nog een studie naast, dus eigenlijk te druk om alles zelf uit te zoeken.
Daarom zijn we op zoek naar een reisorganisatie.
Er zijn er zoveel, dat de keus lastig wordt.
Dus heeft iemand leuke ervaringen, dan hoor ik dat graag.
groetjes Anita
Hoi
Ik zou gewoon tickets boeken via internet. Bv bij cheaptickets.nl en dan een auto huren voor 4 weken. Je hoeft de overnachtingen niet vast te leggen. Je kan wel goed op de bonnefooi reizen in nieuw Zeeland!!je hebt dan ook veel vrijheid en de weg wijst zich vanzelf.
Koop een goeie wegenkaart en stippel een globale route uit! Ik vond die manier van reizen daar echt super. Succes!
Hey Anita,
inderdaad gewoon gaan zoals Anita zegt. Een camper(van) is ook ideaal.
Veel plezier.
Dat zou ideaal zijn, want ik weet wel wat we ongeveer willen gaan zien/doen.
Bovendien kun je dan makkelijker beslissen ergens een dag langer te blijven of juist door te rijden als het niet is wat je dacht.
We hebben de voor en tegens tegen elkaar afgewogen en besloten met de auto te gaan.
Het is dus makkelijk een slaapplek ter plekke te vinden?
We willen niet onze tijd verdoen met het zoeken van een hostel/B&B.
Als je ongeveer weet wat je wilt. Kan je er heen vliegen, auto huren en een voorruit gestippelde route van een reisbureau nemen. Je kan kiezen alles voorruit te boeken zelf of door een reisbureau, maar je zegt zelf dat je zelf wil kiezen of je een dag langer of korter of door wilt rijden.
Voor 4 weken NZ kies 1 eiland ( te groot en te mooi ) alleen de steden en dorpjes zelf zijn niet allemaal geweldig (anders krijg ik commentaar van Moira).
Januari is hoogseizoen, kan het wat voller zijn. Vooral de gebieden waar de Kiwi,s op vakantie gaan.
En voorpret van vakantie is het begin van een vakantie.
Waarom zou je comentaar van mij krijgen?? die snap ik even niet hahahha.
Ik zou ook gewoon een auto huren en lekker gaan rondrijden en kijken waar je uitkomt.
Vier weken Nieuw Zeeland is niet heel veel maar wel te doen als je voor de hoogtepunten kiest.
Hey iedereen,
ik wil toch even zeggen dat ik het helemaal niet eens ben met “wollie” (asoluut no hard feelings hé wollie) in verband met het beperken tot 1 eiland.
4 weken is inderdaad niet lang maar op mijn eerste reis naar NZ konden we toch heel wat hoogtepunten van beide eilanden bezoeken op 3 weken. Er zijn trouwens heel veel reisorganisaties die autorondreizen door beide eilanden aanbieden voor 4 of zelfs 3 weken. Kijk maar eens op google.
Had een tijdje geleden gezegt dat alle steden niet geweldig zijn.
Frederik7028 Je hebt gelijk het is te doen ,maar je zit relatief veel in de auto. En je kan natuurlijk slecht weer tegen komen, waarbij je een dag kan wachten. Kaikoura,FoxGlacier, Fjordland. Verder als je alle hoogtepunten heb gezien in 3 weken ben ik zeker jaloers. En een luxe voor de meeste mensen die maar max 3 weken vakantie kunnen houden.
Als je te druk hebt om alles uit te zoeken, vind ik het -ondanks alle reacties tot nu toe- zonde van je tijd en energie om alles zelf te zoeken. Bovendien gaan jullie in het kiwi-hoogseizoen, en op sommige plaatsen is accommodatie schaars. Kijk bijvoorbeeld maar eens op Regio | Kaipara Reizen voor wat voorbeeldreizen. Echt, je vakantiedagen zijn schaars en om ze ter plekke te besteden aan het zoeken naar een slaapplek… ik zou het zelf zonde van mijn tijd vinden :disgust:
Nou, ik ben na een heel gezoek dit week end er ook uit dat dat op de bonnefooi het echt niet gaan worden in het hoogseizoen. Er is numalmveel bezet en ik heb inderdaad geen zin om hele middagen van aankomst te besteden aan het zoeken van een slaapplek, dan kan ik me wel leukere activiteiten voorstellen!
Het topic was dus ook of iemand ervaringen heeft met div reisorganisaties. Ik weet dat die er zat zijn, inmiddels algenoeg op gegoogled, maar ben benieuwd wat mensen er van vonden. Er zit toch veel verschil tussen, heb ik in andere landen gemerkt.
maar wanneer ga je dan? Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en heb zelfs in het hoogseizoen lang niet alles geboekt en altijd een slaapplek kunnen vinden. Het enige probleem hadden we met de feestdagen dat hebben we toen wel geboekt.
Ik ben het helemaal eens met voorgaande reacties. Maar als je dan toch met een reisbureau wilt kijk dan eens op www.outsight.nl.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu wil doen dus volgende tips:
-
als je een camper huurt hoef je in die periode echt niets op voorhand te boeken. Top 10 holiday parks, Kiwi holiday parks en Family Parks zijn zowat de grotere campings. Vrijwel alle campings in NZ zijn uitgerust met modern sanitair, keukens, lounge rooms,…
-
als je een auto huurt kan je misschien in hostels logeren. BBH en YHA zijn de bekendste. Deze kan je allemaal via internet boeken.
Ik vind in januari een camper dé ideale manier om NZ te verkennen.
Ervaring leert me dat je als je via een organisatie een volledige reis boekt dat dit altijd (veel) meer kost. Daarom zou ik gewoon zelf een leuke route uitstippelen, men kan je hier op dit forum perfect mee helpen. Op een paar uurtjes had ik via internet een auto, voor 3 weken overnachtingen in hostels, de ferry en een “overnight trip” in Abel Tasman NP geboekt. Hobbiton, Tongariro Crossing,een cruise in Milford Sound… kon allemaal op de moment zelf.
Een heel goede organisatie is Aussietours.be, die hebben ook dikwijls goede acties van Qantas voor vluchten, nu trouwens ook zag ik net op hun website.
Wij hebben in 2010 gebruik gemaakt van http://www.adventurenewzealand.com/
Waanzinnig goed geholpen door deze lokale reisorganisatie. In overleg met een van hun adviseurs een custom made reisschema samengesteld inclusief autohuur, accommodaties en diverse excursies!
Ik kan niet anders dan deze aanraden als je alles wil laten regelen door een reisbureau!