Ik ben Christian (31) en wil graag eind 2008 begin 2009 voor enkele weken naar Nieuw-Zeeland om rond te trekken. Er zijn diverse reisorgnistaties die een rondreis aanbieden van 3 tot 4 weken. Mijn voorkeur gaat uit om een auto of camper te huren en er dan zelf op uit te trekken. Het geeft zoveel meer vrijheid dan met een organisatie.
Helaas heb ik nog geen reisgenoot gevonden die graag met me mee wil gaan.
Ik ben dus opzoek naar een man of vrouw van ongeveer de zelfde leeftijd die ook intresse heeft om naar Nieuw-Zeeland te gaan.
Hoi Christian,
Ik heb het plan om in november 3 maanden naar NZ te gaan. Hoe en wat weet ik nog niet precies, ligt eraan hoe goed ik nog kan sparen.
Maybe zelfs nog even WWOOFEN…
Dus ben me nu nog allemaal aant verdiepen hoe ik het ga aanpakken.
Heb jij al wat ideeën, wat zijn jouw plannen precies?
Groetjes, Anne
Hoi, ook ik wil die kant op aan het einde van het jaar. Qua reistijd kan ik 3 tot 4 weken vrij krijgen. Via een reisorganisatie vind ik het maar niks, dus lekker zelf alles doen.
Hoi Sebastiaan,
Dat is wel kort, dat je wil gaan! Gelukkig kan ik 2 maanden vakantie opnemen en nog 1 maand onbetaald verlof. Waar wil jij allemaal naar toe en heb je je al een beetje verdiept erin?
En heb je al een ticket geboekt? Het lijkt me ook wel iets om een tussenstop in Australië en bv. de Fuji eilanden te maken, maar dat gaat ook makkelijker als je wat langer gaat! Ik ben namelijk al eens een half jaar in Australië geweest, dus het lijkt me wel leuk om even terug te gaan!
Georganiseerd gaan vind ik jammer, dan mis je net al de speciale dingen en zit je vast aan het programma en groep. Het zelf kunnen bepalen is veel relaxter…
Groetjes, Anne
NZ staat ook (hoog) op mijn lijstje (OK, eerder lijst ) en inderdaad, liever ongeorganiseerd wat daar makkelijk moet kunnen. Je hebt het over ‘enkele weken’: is het echt je bedoeling om in die tijd beide eilanden te doen, of zou je zonder organisatie langer gaan?
Zelf zit ik te denken tussen de 4 en 6 weken om beide eilanden te gaan bekijken. Met reisorganisatie is dit meestal 20 tot 29 dagen wat ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden. Vanuitgaande dat je in totaal 4 dagen aan het reizen bent van NL naar NZ en terug vind ik dit dus een beetje aan de korte kant. Of ik langer kan dan 6 weken weet ik nog niet, hangt voor een groot deel van mijn werk af. Uiteraard wordt het dan een stuk relaxter om het land te kunnen bekijken als je meer tijd hebt.
Momenteel ben ik nog druk bezig om mee helemaal in te lezen in de bezienswaardigheden van het land. Uit enkele bronnen uit mijn omgeving heb ik gehoord dat je het meeste van het Noorder-eiland in een week of twee heb gezien. Legt er natuurlijk wel aan wat je precies gaat doen. Voor het Zuider-eiland adviseren ze toch dat je er minimaal 3 weken moet zitten om het meesten gezien te hebben.
Een plan van wat ik wil zien op beide eilanden heb ik nog niet, maar het grootste gedeelte zal de meest voor de hand liggende plekken zijn waar eigenlijk iedere organistatie komt. Echter er zijn delen van het land waar ze niet komen. En om daar heen te gaan kan je het dus het beste alles zelf regelen. En anders is het weer een heel gedoe om extra dagen bij zo’n organistatie te boeken zodat je langer kan blijven. Niet mijn voorkeur.
De eerste met compleet reisverslag per dag en links naar alles wat ik gedaan heb.
De tweede met veel foto’s en zelfs een 30 korte videos (Mpeg 1)
Ook ik ga dit jaar weer die kant op en vlieg op 21 november via Osaka naar Auckland.
Waar ik dit keer allerlei leuke dingen ga doen:
White Island (afdalen in krater van werkende vulkaan)
Raften bij de Okere Falls (22 stroomversnellingen en 3 watervallen waaronder de hoogste commerciele waterval ter wereld 7 meter)
Met helicopter de gletsjer op en daar klimmen met gids
Met een Chessna en een Jetboat de Siberia Experience doen bij Makarora
Korte Cruises in Doubtfull SOund en Milford Sound
Walk and Cruise in het Abel Tasman Park
De Hooker Valleywalk (4 uren) aan de voet van de Mount Cook
Met een Ballonvlucht de zon uit de oceaan zien opkomen bij Christchurch
etc …
Ik reis met een camper … dus ben altijd eigen baas.
groeten allemaal en veel plezier met de voorbereiding van jullie vakanties
Ik wil volgend jaar graag 4 tot 5 weken naar New Zeeland vertrekken!
Omdat dit eigenlijk naar mijn mening te kort is zal ik zoals het er nu naar uitziet alleen het zuidereiland bezoeken!
Natuurlijk kost het via een reisorganisatie heel veel geld en ik zou het liefste een reisgenoot vinden waarmee ik in een camper rond kan gaan reizen!
Daar spaar je ook weer wat geld mee uit natuurlijk!, ik hou heel erg van wandelen en actieve dingen doen en natuurlijk van de natuur!
Ik heb nog geen concrete plannen wat en waar ik naar toe wil maar het lijkt me logisch dat je toch ook de bekende stukken van het land zal gaan bekijken en met dE camper heb je meer vrijheid!
Ik hoop dat het me zal lukken om alles geregeld te krijgen voor volgend jaar feb of maart!!
en wie weet vind ik via deze site wel een reisgenoot!!
mijn plannen zijn veranderd!
ik ga naar New Zeeland en zie wel op welke datum ik terug naar Nederland ga!
Dus ik kan volgend jaar gaan en staan waar ik wil en ik zie wel waneer ik het moe ben!!
heb er nu al zin in!!