Ik ben van plan om ergens rond februari-maart 2009 een reis door Nieuw-Zeeland te maken en ik zou heel graag een reisgeno(o)t(e) vinden! Mijn plan is om ongeveer twee maanden lang rond te trekken in een auto en te kamperen of in hostels te verblijven. Ik ga voornamelijk voor de natuur, de wandelingen, de foto’s, de gezelligheid, het zitten bij het vuur, het bungy jumpen en soortgelijke activiteiten. Exacte periode is onderhandelbaar, net als eventueel extra landen. Voor referentiemateriaal, zie http://vexel.nl/ZA2006/ (daar staat een reisverslag van een eerdere reis door Zuid-Afrika). Wat mezelf betreft: ik ben 26 jaar oud en over het algemeen vrij rustig en beschaafd Wie gaat er mee?
Ik kom 29-01-2009 aan in NZ vanuit Ausi…ik blijf tot 23-03-09.
Ik pak eerst het noordereiland en dan het zuidereiland.
Mocht je vragen of iets dergelijks hebben of aldaar willen afspreken voor een biertje…altijd dikke prima! Ik hoor het wel,
Aan jou wil ik eigenlijk hetzelfde vragen. In je eentje een auto huren/kopen lijkt me enigszins prijzig. Of doe je dat niet? Ik neem aan dat je daar wel mensen zult ontmoeten die mee willen rijden toch? (M’n ervaringen uit Zuid-Afrika zijn echter dat sommige hostels soms praktisch uitgestorven zijn…)
Ik plan opzich vrij weinig in…maar het is wel de bedoeling zoals het nu lijkt dat ik een auto ga huren. Dan wordt het een auto + tentje of een simpel camperbusje…vwtje
Opzich is het geld niet een probleem en als ik de vele reisverhalen mag geloven vindt je meestal wel mensen die mee willen rijden. En wat ik veelal in de reisverhalen heb gelezen is dat je ontzettend veel geniet van je vrijheid met een eigen voertuig! En dat is nou net wat ik zoek…die vrijheid! Maar zoals ik in het begin van dit bericht al zei: Ik plan niets in. Het kan best wezen dat ik na mijn reis in Australie hele andere plannen heb om nieuw zeeland te bekijken! De ervaring zal het leren…:slywink:
Hoi Peter,
Ik heb verder nog helemaal geen plannen, ligt er helemaal aan hoe alles gaat lopen. Als ik alleen ga dan wordt het met de Magic of de Kiwi-experience ofzo. Met andere samen dan is een auto/camper wel relaxt, lijkt me.
Waar ik allemaal naar toe wil en wat ik wil zien weet ik nog niet… Ben al eens een half jaar naar Australië geweest en net het ongeplande, vrije gevoel en lekker doen waar je zin in hebt, vond ik er heerlijk, dus dat wil ik nu weer!
Groetjes, Anne
Ik moet er misschien bijvertellen dat ik een “handicap” heb; ik heb namelijk diabetes. Nou is dat voor de meeste dingen helemaal geen probleem, maar in m’n eentje lange stukken rijden zie ik niet echt zitten. (Zijn er op dit forum misschien diabeten met ervaringen?) En die backpackers-bussen lijken me toch wel beperkend. Ik ben dus wel op zoek naar de vrijheid van het reizen met een auto, maar niet zo vrij dat ik in m’n eentje ben!
Vijf jaar geleden heb ik Nieuw-Zeeland voor 1,5 maand bezocht. Daar heb ik toen met de Magic bus rond gereisd en dat is me goed bevallen omdat de leeftijd van de passagiers grotendeels >25 jaar is, maar ook de kennis van de chauffeurs over het land, de gezelligheid, de kortingen op vrijblijvende activiteiten en de vele opstapmogelijkheden. De Kiwi-experience is meer de 18/20 jarige feestbus zeg maar. Dit ter info.
Ik mis NZ nog steeds en daarom denk ik erover om voor 2/3 maanden weer te gaan begin 2009, maar weet verder nog geen details. Heb in ieder geval nog niet de Bay of islands gezien, Mount Cook en de Caitlins … dus dat zijn musts voor mij. Inmiddels ben ik 31 jaar en moet wel toegeven dat mijn voorkeur nu ook uitgaat naar een auto huren.
Hou je van zee, ruwe rotsen, effe relaxen, prachtige vergezichten …
TIP 1: bezoek dan zeker Akaroa (2u vanaf Christchurch) en dan het hostel in de heuvels waar ze ‘skygazers’ hebben … dit zijn zeer kleine houtje slaaphutjes met een glazen dak … met als gevolg prachtige sterrenhemel. Je kunt van daaruit ook de Peninsula wandeling lopen; duurt 2 a 3 dagen geloof ik.
Bedankt voor je informatie en tips! Vooral de tip met de skygazer-hutjes spreekt me wel aan; één van m’n hobby’s is namelijk sterrenkijken. Helaas is het niet heel praktisch om m’n telescoop mee te nemen, maar met een goede verrekijker kom ik ook al een heel eind :hihi:
Mijn plan is ook om van half januari tot half maart naar NZ te gaan!
Heb hier ergens op de site ook mn bericht achtergelaten. Zoek ook een gezellige easy going reisgeno(o)t(e).
Ik ben Marlies (25 jr) en wil dus ook graag 2 maanden met een autootje door Nieuw zeeland trekken!
Ik ga ook voornamelijk naar een ander land, voor de cultuur, natuur, mensen, taal, gezelligheid en na afloop mooie foto’s!
Misschien kunnen we samen reizen?
Gr. Marlies
Hallo daar,
Ik ben van plan om ergens rond februari-maart 2009 een reis door Nieuw-Zeeland te maken en ik zou heel graag een reisgeno(o)t(e) vinden! Mijn plan is om ongeveer twee maanden lang rond te trekken in een auto en te kamperen of in hostels te verblijven. Ik ga voornamelijk voor de natuur, de wandelingen, de foto’s, de gezelligheid, het zitten bij het vuur, het bungy jumpen en soortgelijke activiteiten. Exacte periode is onderhandelbaar, net als eventueel extra landen. Voor referentiemateriaal, zie http://vexel.nl/ZA2006/ (daar staat een reisverslag van een eerdere reis door Zuid-Afrika). Wat mezelf betreft: ik ben 26 jaar oud en over het algemeen vrij rustig en beschaafd Wie gaat er mee?