ervaringen reisgenootje(s)

Oktober/November is het eindelijk zover dat ik voor ongeveer 12 maanden naar Australie ga… Nu lijkt het mij een super om dit met een reisgenootje te doen (vooral de eerste maand). Als het klikt en je dezelfde verdere reis ideeen hebt, dan is het natuurlijk super om de reis samen verder voort te zetten.
Nu lijkt het mij de een of andere manier om met een (vreemd) reisgenootje te gaan, misschien nog wel spannender dan alleen te gaan…
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Juist super gezellig? kon je je reisgenoot eigenlijk niet uitstaan? eeuwige vriendstap ontstaan? veel ruzie? etc…
Ben erg benieuwd, alvast bedankt voor de reacties! :smiley:
gr,
Bram

Ik had vantevoren niets afgesproken, maar kwam direct op het vliegveld in contact met een paar mensen (was ook de reden waarom ik de eerste keer naar Ausralië vloog met een organisatie, in dit geval Australia Backpackers) waarmee ik ruim een maand samen heb gereisd. Daarna gingen we ieder onze eigen weg en dat was ook goed.
Bij AB ontmoetten we elkaar al een maand vantevoren in een cafe in Utrecht. Dat was ook wel leuk. Je weet dan een beetje wie er in je groep zitten (toen ong. 8 mensen).
Voor de rest van de reis kwam ik steeds voldoende mensen tegen. Geen enkel probleem. Ik zou niet voor je hele reis al iets vastleggen, samen reizen kan best heftig en moeilijk zijn. Maar misschien is met een vreemdeling reizen nog wel makkelijker dan met een vriend(in). Reizen maakt je toch wel anders.
Een voordeel van alleen reizen: je komt echt veel en veel makkelijker in contact met andere mensen. Als je met een andere Nederlander reist, sluit je je vaak een beetje af omdat je Nederlands blijft praten.
Mocht je hier niemand vinden dan is het echt geen enkel probleem om iemand down under te vinden met wie je een tijdje samen reist.