Ervaringen met Te Voet Wandelreizen

In juli 2010 maakten wij (twee vrouwen en drie kinderen van resp. 5, 6 en 9 jr) de ezeltrektocht Les Escapades de Bourriquet in de Jura, Frankrijk. We hadden geboekt bij Te Voet, onderdeel van 't Zuiderhuis.
Helaas bleek de informatie op de website en in de reispapieren niet te kloppen:

• de ‘eenvoudige tochten van 4 á 5 uur lopen’ liepen op tot twee dagen (van de vijf) van 17km/5,5u op zeer steile paden in bergachtig gebied.
  • ter plaatse hoorden we pas dat de kleinste kinderen alleen op de ezel mochten zitten als het pad vlak was; dat is niet vaak in de Jura…
  • de ‘fijne keuken’ en ‘regionale producten’ waar we kennis mee zouden maken, bestonden de eerste dag uit witte rijst met een beetje geraspte kaas en een plakje ham; het werd de rest van de week niet veel beter.
  • ter plaatse kregen we een franstalige routebeschrijving, er was niets anders; serieuze waarschuwingen over de route (en de niet helemaal risico-loze paden…!) lazen we pas toen we na dagen (te laat) een vertaling kregen!
  • de volgens de reispapieren aan te schaffen spullen, bleken deels helemaal niet nodig.
    We hebben vanuit de Jura contact opgenomen met Te Voet, maar liepen op tegen een muur van onwil. Men had duidelijk weinig zin om moeite te doen om ons alsnog een leuke vakantie te bezorgen. Voor de kleine 2000 euro die we betaalden, hadden we heel wat meer verwacht! Het was een zwaar tegenvallende vakantie, die we noodgedwongen vervroegd hebben afgebroken. Een dikke onvoldoende voor Te Voet!

Beste mevrouw,
Tot mijn grote spijt moet ik mij aansluiten bij uw mening. In juli 2010 trokken wij voor 8 dagen naar Andalusië. Wij keken uit naar ons verblijf in deze ‘prachtig gerenoveerde finca’, zoals de site ons vertelde. Om onszelf extra te verwennen reserveerden wij de ‘suite’ maar deze kamer was deze naam ECHT niet waardig! Ze vertoonde allerlei mankementen, teveel om snel op te sommen. Op werkelijk alles werd bespaard! Herstellingen worden veel te lang uitgesteld. Wij brachten de uitbater ter plaatse op de hoogte van ons ongenoegen en nadien namen wij contact op met de organisatie. Ook wij liepen met ons hoofd tegen de muur. Onze opmerkingen werden volledig in de wind geslagen. Aan telefoon kreeg ik volgende reactie; ‘Ja mevrouw, wat had u dan verwacht, dat u in een luxe hotel zou logeren?’ Excuseer? Wij betaalden 57 euro per persoon voor kamer met ontbijt! Voor die prijs mag je OP ZIJN MINST wat basis comfort verwachten. Wij betaalden bovendien een stuk meer dan de normale kamerprijs (45€pp) die zoiezo al veel te hoog lag + het zogenaamde arrangement dat eraan vasthing bestond uit een A5 boekje van enkele blz waar in groffe lijnen enkele verouderde wandelroutes staan aangeduid. Na 1 bezoek aan het toeristisch bureau ter plaatse krijg je een hoop informatie voor geen geld. Ook wij hebben onze reis vroegtijdig afgebroken. De ‘fun’ was er helemaal af. Nadien hebben wij voor veel minder geld prachtig gelogeerd. Deze reis heeft ons daardoor wel een pak geld gekost. Maar wat ‘te voet’ betreft; daar bedank ik in het vervolg vriendelijk voor.