We willen deze zomer met het hele gezin een rondreis maken door Sri Lanka en we zijn benieuwd naar de ervaringen die mensen hebben die ditzelfde reeds gedaan hebben via Suranga (Sri Lanka Chauffeur).
Ben benieuwd of alle lovende recenties die ik op de website van Sri Lanka Chauffeur terug vindt overeenkomen met jullie ervaringen.
Suranga is lang niet meer die persoon zoals hij eens was, nee het is een vervelend manneke geworden die alleen maar dollar tekens in zijn ogen heeft
Voorheen heb ik vol lof over hem gesproken maar dat is echt verleden tijd.
De website die ik destijds heb laten maken om hem meer toeristen te laten vervoeren is nog wel van kracht, maar nu voor iemand anders die ik nu nog wel volledig vertrouw.
Bezoek www.srilanka-chauffeur.nl de gegevens zijn aangepast.
Bedankt voor je reactie.
Begrijp dat jij een conflict hebt met Suranga en daardoor een gekleurd beeld hebtvan hem.
Zou graag van mensen horen die met Suranga gereisd hebben of hun ervaringen ook zo positief zijn als de recenties die ik op internet terug vind van Suranga.
90% Van de mensen is niet met Suranga op reis geweest
Andere mensen/ chauffeurs mogen dit tegen een schamele
vergoeding voor hem opknappen terwijl hij thuis zelf mooi weer
aan het spelen is
Dat is wat mij zo zeer aan hem stoort, betaalde hij beter was er geen
probleem
Rest is een persoonlijke kwestie
Hallo Jack, Het probleem Suranga krijgt nu wel echt een hoogte punt, Suranga beweert bij de Emigratie dienst nl. dat ik gelden heb ingezameld om de LTTE te steunen, deze leugen verteld hij om mijn visa te blokkeren.
7 Vrienden van hem hebben dit verteld bij de Emigratie, allemaal chauffeurs, die voorheen voor hem werkte, maar nu zonder werk zitten omdat ik geen toeristen meer door verwijs naar Suranga.
Op dit moment zijn verschillende mensen bezig om dit van tafel te vegen, maar dit is toch een ongekende gemene streek, moet mijn Stichting in Sri Lanka opzeggen, dit omdat ze zeggen dat ik zaken doe en dat mag ik niet.
Ik vind het belachelijk dat zo iemand dit ongestraft kan doen, leugens vertellen en de politie gelooft hem ook nog.
Allemaal leugens door Suranga bij deze instanties verteld, en nu maar hopen dat ik een visa krijg, ze zeggen allemaal maak je maar geen zorgen maar het wordt ondertussen wel kortdag.
Is maar dat je het weet.
Beste iedereen die dit leest.
Zo te horen wordt het een flink persoonlijk conflict.
Ik ken Jan Kerkhof niet en kan dus niet oordelen over deze man.
Suranga ken ik wel! Wij (gezin met 2 kinderen van 6 en 8 jaar) zijn afgelopen meivakantie met hem om reis geweest. Gedeeltelijk met hem persoonlijk en gedeeltelijk met zijn chauffeur Vicky. Als je een georganiseerde reis wil maken op een persoonlijke manier zit je heel goed bij Suranga. Alles is te regelen (zelfs boekt hij je zelf uitgekozen hotels als je wil en je krijgt dan altijd de beste kamer.)
Hij is absoluut een goed reisorganisator alles was perfect geregeld en meer dan dat. Hij heeft een hart van goud. Ook Vicky vertelde dat hij een goede baas is. Het is waar dat hij hard moet werken maar dat doet Suranga zelf ook als het druk is! Gelukkig wist ik niets van dit conflict tijdens onze reis en kan dus als reiziger oordelen.
Ik zou het heel erg vinden als straks door een persoonlijk conflict 6 chauffeurs op straat staan zonder werk en dus geen inkomen voor hun gezin…
Laat sri lanka aan de srilankanen ze zijn lief en gastvrij en kunnen een goed voorbeeld zijn voor ons qua verdraagzaamheid!
Ik hoop dat jullie straks toch een kijkje nemen op de web site van suranga zelf (vanaf 23 juni)
Wij zijn zelf met Suranga op reis geweest voor het conflict.
Jan Kerkhofs kennen we niet en we kunnen niet oordelen over het conflict.
We hebben zelf ons hotels geregeld en toch loste Surange nog problemen of verbetering voor ons op.
Wij hebben het voor opgestelde bedrag gewoon betaald. Wij wilde ook elke dag de de lunch voor hem betalen, maar hij weigerde dit telkens omdat hij al chauffeur goedkoop kon eten in een aparte plaats voor hun. Profiteren, ik dit niet geloven, hij had dit perfect kunnen doen. Elke morgen stond hij klaar en aanpassingen van het programma werden met een glimlach gedaan en zonder extra kosten.
Indien de heer Jan K beweerd dat ik niet op vakantie geweest ben zal ik een foto van mij met Suranga plaatsen, als bewijs dat wij op vakantie met hem geweest zijn.
Bedankt voor je heldere verhaal en positieve ervaringen met Suranga. Ben ook blij om te horen dat jullie ervaringen overeenkomen met hetgeen ik op internet terug kan vinden.
We hebben ook geboekt bij Suranga.
Vorige zomer zijn wij met Suranga op reis geweest, samen met nog een andere familie. Suranga stond ons op te wachten op te luchthaven, buiten stonden twee minibusjes met chauffeur op ons te wachten. We kregen alvast vochtige handdoekjes om ons te verfrissen en er was ook voor een drankje gezorgd. Suranga heeft de hele reis fantastisch voor ons geregeld, de hotels waren tiptop in orde, we kregen prachtige dingen te zien die je niet makkelijk met een reisorganisatie van hieruit geregeld krijgt. De chauffeurs waren geweldig, ze vertelden veel over hun land en ze hebben overal goed voor ons gezorgd, niets was teveel gevraagd. Suranga heeft ons regelmatig gecontacteerd onderweg. We hadden een medisch probleem met één van de kinderen, maar door zijn tussenkomst is alles goed gekomen. De chauffeurs waren heel blij met Suranga als werkgever. Je moet echt niet twijfelen hoor, laat je rondleiden door Suranga. Als wij teruggaan naar dit prachtige land met zijn lieve mensen, dan gaan we zeker terug in zee met Suranga!
Ook wij hebben dit jaar een tour gemaakt met Suranga en alles was tot in de puntjes geregeld! Van bij aankomst tot het vertrek. Suranga stond ons op te wachten en hij had voor ons ook vochtige doekjes bij en voor elk een flesje water.
Wij hebben gedeeltelijk zelf hotels gekozen, en die heeft hij ook voor ons geboekt. We hebben de tour gedaan met Vicky, een goede, vriendelijke en hulpvaardige chauffeur, die heel graag voor Suranga werkte.
Suranga zelf is heel graag gezien in Sri Lanka, dat hebben we zelf ondervonden. In meerdere hotels kregen we zelfs mooiere kamers omdat we bij
Suranga geboekt hadden.
We hebben een heel mooie vakantie gehad, in alle vrijheid, en alles naar onze wensen.
Het is ons zo goed bevallen, dat we volgend jaar terug gaan, en opnieuw met Suranga!
Hallo, wij zijn in Januari met de familie naar Sri Lanka geweest en hebben een geweldige tijd gehad. Alles was tot in de puntjes geregeld. Suranga is zelf geen reisleider, maar de chauffeur die wij hadden regelde alles wat we maar wilde en was een hele vriendelijke man. We kregen ook totaal niet de indruk dat de chauffeurs onderbetaald werden of het slecht naar hun zin hadden. Bij deze zou ik u zeker aanraden om met Suranga te reizen. Wat betreft de negatieve reacties van meneer Kerkhofs, dit lijkt me niet de plek om met negatieve reacties een persoonlijk conflict proberen te winnen.
Wij zouden zeker ook weer met Suranga reizen,
Ik kan helemaal niet akkoord gaan met Jan want het is een dispuut tussen hen.
Ik heb Jan nooit gezien of gehoord tijdens mijn reis. Van waar heeft hij dan het lef om zoiets te schrijven.
Het is Suranga die alles geregeld heeft.
Ik heb gebruik gemaakt van Suranga zijn diensten. Ik heb voor mijn vertrek alle afspraken gemaakt alsook de prijs.
Ik heb ook zijn advies gevraagd i.v.m. bepaalde uitstappen indien het allemaal haalbaar was op 1 dag en hij heeft de nodige correcties uitgevoerd. Achteraf bleek dit zeer correct te zijn gezien het verkeer en de straten niet dezelfde zijn als hier in Europa.
Voor alle uitstappen heeft de chauffeur ons begeleid tot aan de ingang, regelde de tickets in “no time”. Wij hebben nooit in een wachtrij gestaan.
ook voor de safari heeft de chauffeur ons een afzonderlijke jeep geregeld.
De chauffeur bracht ons ook op spots die adembenemend mooi waren en waar wij praktisch volledig allen waren, zonder andere toeristen. Dit was echt genieten.
Wij hebben zelfs met de chauffeur nog een wijziging van uitstap geregeld, met goedkeuring van Suranga. Dit alles zonder enige meerprijs.
Ik kan dus gewoon zeggen dat Suranga zeer aanbevelingswaardig is en ook zeer correct. Hij heeft ons een prachtige vakantie bezorgd.
Dit in tegenstelling wat er ok beweerd wordt door Jan.
Ook ik en mijn vriend hebben 3 weken rond gereisd in Sri Lanka met Sunil een van de chauffeurs van Suranga. Vooraf hebben we uitgebreid contact gehad met Suranga. Hij heeft ons geholpen met het opstellen van ons reisprogramma en heeft ons ook hotels geadviseerd. Wanneer wij zelf een ander hotel wilde heeft hij met dit hotel contact opgenomen en een betere prijs en/of kamer geregeld. Suranga heeft verschillende chauffeurs in dienst die op basis van beschikbaarheid de reis uitvoeren. Wij hadden Sunil. Sunil heeft meer dan 20 jaar ervaring met rijden in Sri Lanka. Een must voor een reis door het soms chaotische verkeer. Sunil deed al wat mogelijk was om onze reis zo prettig mogelijk te maken. Suranga belde hem dagelijks om te kijken hoe het ging en of we nog vragen hadden. Onze ervaringen zijn zeer positief en ik zou het iedereen aanbevelen.
Door een email van Jan een maand voor vertrek hebben wij even getwijfeld of het verstandig is de reis te boeken bij Suranga. Gelukkig hebben wij hier niets van aangetrokken en hebben met ons gezin een geweldige vakantie gehad. Hieronder onze review die je ook kunt terug vinden op: http://srilanka-vakanties.eu/
**Dankzij Suranga hebben wij in juli 2014 een onvergetelijke 21-daagse super reis gemaakt door Sri Lanka! **
Vooraf een paar weken van over en weer intensief mail contact met Suranga, samen een route uitgestippeld en hotels uitgezocht en vastgelegd. De snelle reacties en goede adviezen van Suranga gaven ons direct het volste vertrouwen in hem als persoon en daarmee ook zijn organisatie. Redenen genoeg om alles bij hem neer te leggen, zoals het boeken van hotelkamers, chauffeur en auto.
Dat we de juist keuze hadden gemaakt bleek al direct bij onze kennismaking met Suranga. Onze zoon, die die dag jarig was, ontving van Suranga een verjaardagscadeau. Tja, dat is nog eens attent! Een mooi begin!
Onze chauffeur Jaye (Jayasuriya) beschikt over dezelfde DNA als Suranga. Naast zijn uitstekende betrouwbare stuurkunst (dat is wel nodig in Sri Lanka), zorgde hij ervoor dat onze reis meer dan optimaal verliep. Hij liet niets aan het toeval over. En zorgde bij alle uitstapjes dat we snel kaartjes kregen, de beste plekken hadden of net even wat extra’s werd er voor ons geregeld. Altijd was hij op tijd en zorgde ook dat wij ruim op tijd arriveerden daar waar we moesten zijn. Met gepaste bescheidenheid en enorme trots heeft Jaye ons door zijn land mee genomen, veel verteld en laten zien. Deze manier van reizen was nieuw voor ons maar zeker voor herhaling vatbaar. Om de paar dagen zocht ook Suranga contact met ons of te verifiëren of alles naar wens was. Kortom wij kijken terug op een meer dan onvergetelijke reis in het paradijselijke Sri Lanka. Wij zijn Suranga en Jaye daarvoor enorm dankbaar.
Twijfel je toch nog of heb je vragen, stuur me een persoonlijk bericht.
Bedankt voor je reactie en we zitten momenteel op Sri Lanka en maken een zeer mooie rondreis mee door dit prachtige eiland. We zijn bijna op de helft van deze 14 daagde reis en hebben dezelfde positieve ervaringen als de voorgaande schrijvers.
Onze chauffeur Ruwan laat ons de mooie plekjes zien van Sri Lanka.
Wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van een 21-daagse rondreis door Sri Lanka, waarvan we de eerste 11 dagen hebben gereisd met een chauffeur van Suranga: Mr. Vicky. We zijn 100% tevreden over de geboden dienst. Suranga heeft ons fantastisch geholpen bij het opstellen van een goed reisplan, was telkens in staat korting te regelen bij de hotels waar we verbleven, nam dikwijls contact op om te vragen hoe het met ons ging, hielp ons bij het vinden van mooie souvenirs en gaf ons een gratis lift naar de luchthaven. Vicky was een geweldige chauffeur en een ontzettend lieve, behulpzame man. Bovendien voelde hij feilloos aan wanneer we behoefte hadden aan extra informatie en zijn gezelschap en wanneer we wat meer privacy nodig hadden, kortom: een topper. Wij bevelen Suranga en Vicky dan ook van harte aan voor een goed georganiseerde topvakantie in Sri Lanka. Niet twijfelen, gewoon doen!
Wat Jan Kerkhofs betreft: de beste man handelt overduidelijk uit rancune. Treurig.
Ook wij hebben in de zomer van 2014 voor de duur van 2 weken gebruik gemaakt van de diensten van Suranga en één van zijn chauffeurs. Het is ons erg goed bevallen! Suranga is snel met e-mailen en verwerkt bijvoorbeeld de vooraf gemaakte wijzigingen van het reisschema binnen een dag. Ook tijdens de reis hebben we nog kleine veranderingen doorgevoerd en dit was geen enkel probleem: vanuit Negombo regelt Suranga zelfs kort van tevoren zaken als een jeep voor een natuurpark. De hele uitstraling van Suranga en zijn chauffeur is dat ze het je echt naar de zin willen maken en dat ze geen probleem uit de weg gaan. Wij bevelen dus van harte aan om een chauffeur bij dit bedrijf te boeken.
Toch ook nog een paar kleine aspecten die we voor het gemak wel mee willen geven. Let er op dat de vooraf afgesproken kosten in euro’s zijn en dat ter plekke de omrekening naar Roepies wordt gemaakt. Vlak voordat wij in Sri Lanka aankwamen is de koers behoorlijk gedaald, wat uiteraard inhield dat je voor 1 euro uit de pinautomaat minder Roepies kreeg (nadelig voor ons) maar dat Suranga dus ook bij een lagere koers minder Roepies krijgt als hij die omrekent vanaf de euro. Wij kwamen er pas naderhand achter dat Suranga een koers had gebruikt van een x aantal weken voordat wij er waren, toen de koers echt een stuk hoger stond en op een groot bedrag scheelt dat nogal. Het is zeker niet gezegd dat dit bewust is (de koers ging in korte tijd erg hard), maar wij hebben zo op de totaalsom wel ongeveer 5% meer betaald, zo’n 50 a 60 euro. Misschien loont het de moeite om bij het omrekenen de 1e dag wel even de huidige koers bij de hand te houden. Daarnaast hadden we soms een beetje moeite met het Engels van de chauffeur (wat verder een aardige en bovenal goede chauffeur was), hetgeen soms tot wat communicatieprobleempjes leidde. En tot slot zouden we nog mee willen geven dat je bij sommige activiteiten die Suranga zelf in het reisschema voegt je jezelf goed af moet vragen of je die activiteit zelf ook gekozen zou hebben. Denk aan een ‘Gem Museum’ in Kandy, waarbij het museum niets voorstelde en het hoofddoel was om je in de winkel dure sieraden te laten kopen. Dit laatste hangt dan ook samen met de communicatie met de chauffeur: vraag hem wat bepaalde dingen in het reisschema zijn, wat het inhoudt en wat de kosten zijn.
Maar nogmaals, bovenstaande zijn slechts kleine aandachtspunten en wij hebben het ontzettend naar onze zin gehad met een chauffeur die echt ontzettend veilig heeft gereden!
3 jaar geleden zijn wij op vakantie geweest naar Sri Lanka. Suranga heeft ons 8 dagen begeleid door de binnenlanden van het eiland. Hij had alles geregeld voor een prima prijs. Prachtige hotels onderweg. Die 8 dagen met hem waren top. Wij hebben hem tijdens de rondreis leren kennen als een hele fijne man. Het klikte zo goed dat we regelmatig 's-avonds hem hebben uitgenodigd op ons balkon voor een drankje en een gesprek. Mijn zus was al eerder met hem op rondreis geweest. Dat klikte ook zo goed dat mijn zus hem heeft uitgenodigd om naar Nederland te komen. Hij heeft toen een tijdje gelogeerd bij haar.
Toen onze vakantie bijna ten einde liep heeft Suranga ons uitgenodigd bij hem thuis voor een etentje. Ik was verbaasd over zijn prachtige huis waar hij samen met zijn aardige vrouw en 2 leuke kinderen woont. Arm is hij dus niet. Het was een erg gezellige avond. Hij regelde voor ons ook nog even zijn buurman die ons met zijn tuktuk naar ons hotel reed. Al met al hebben wij een hele goede vriend er aan over gehouden in Sri Lanka.
Wat betreft de negatieve berichtgeving door Jan Kerkhof, die ik overigens niet persoonlijk ken, kan ik alleen maar melden dat ik over hem hele vervelende dingen heb gehoord over zijn gedrag op de momenten dat hij in Sri Lanka is. Natuurlijk zal Suranga veel dank verschuldigd zijn aan deze Jan omdat Jan hem in het zadel heeft geholpen door vanuit Nederland hem te begeleiden. Maar als deze man zich kennelijk misdraagt in Sri Lanka komt er een moment dat je dit niet meer kunt tolereren. Je hebt weet van zijn misdragingen dan kun je niet continu de andere kant opkijken. Er zijn grenzen. Op het moment dat Suranga besloot te stoppen met Jan had hij natuurlijk al ingecalculeerd dat Jan vervelende dingen over hem zou gaan schrijven in Nederland. Erg jammer dat Jan dit doet. Suranga blijft voor mij een leuke, betrouwbare vent die op een erg leuke manier zijn land wil laten zien aan toeristen. Ook heb ik enkele van zijn chauffeurs ontmoet die ook erg vriendelijk waren. Dus wat mij betreft gewoon met hem in zee gaan.