ervaringen met Suranga (Sri Lanka Chauffeur) in Sri Lanka??

Hi Noud,

Jullie zijn al geweesr? Wat is je ervering?

Beste Sri Lanka reizigers.
Ik kan het nog VEEL sterker vertellen dan monnij maar dan plaatst de moderator het niet.
Suranga ken ik niet, maar die man die hem in de grond probeert te boren, des te beter.
Dat zijn narcistische trekjes… Denk ik.
Vraag eens aan mensen die met hem temaken hebben gehad. (Zorg dat je broek niet afzakt)

Nog veel vacantie plezier in Sri Lanka toegewenst door kokosnoot.

beste Jan , je moet niet zo overdrijven, de tijger was toen al lang dood . ik ken jouw wel, nog veel succes…

TE=Saysrilanka;1030801]Hallo Jack, Het probleem Suranga krijgt nu wel echt een hoogte punt, Suranga beweert bij de Emigratie dienst nl. dat ik gelden heb ingezameld om de LTTE te steunen, deze leugen verteld hij om mijn visa te blokkeren.
7 Vrienden van hem hebben dit verteld bij de Emigratie, allemaal chauffeurs, die voorheen voor hem werkte, maar nu zonder werk zitten omdat ik geen toeristen meer door verwijs naar Suranga.
Op dit moment zijn verschillende mensen bezig om dit van tafel te vegen, maar dit is toch een ongekende gemene streek, moet mijn Stichting in Sri Lanka opzeggen, dit omdat ze zeggen dat ik zaken doe en dat mag ik niet.
Ik vind het belachelijk dat zo iemand dit ongestraft kan doen, leugens vertellen en de politie gelooft hem ook nog.
Allemaal leugens door Suranga bij deze instanties verteld, en nu maar hopen dat ik een visa krijg, ze zeggen allemaal maak je maar geen zorgen maar het wordt ondertussen wel kortdag.
Is maar dat je het weet.
[/QUOTE]

Hallo,

Ik zag dit topic voorbij komen en heb heel lang nagedacht of ik zou reageren of niet.
Ondanks dat ik eigenlijk besloten had de negatieve gevoelens over onze reis in Sri Lanka niet meer de boventoon te laten voeren en alleen nog maar te praten over al het moois wat wij daar hebben beleefd ga ik hier toch in het kort onze ervaring delen.

In 2012 hebben wij, gezin met toen twee kleine kinderen, een rondreis gemaakt door Sri Lanka.
Via de site die Jan Kerkhofs in het leven had geroepen om Suranga te promoten en door de postieve verhalen daar van andere reizigers en Jan Kerkhofs zelf zijn wij in zee gegaan met Suranga. Dat hadden wij nooit moeten doen. Het bleek voor ons een slechte keus.
Suranga is een innemende charmante man met een eeuwig lijkende glimlach… zolang je meegaand blijft.

Hoe het in grote lijnen bij ons ging:
Je betaalt hem een bedrag per dag, taxikosten. Na aankomst laat hij je meteen een contract tekenen. Moe als je dan bent lees je niet goed. Er blijken dan meer taxidagen op het contract te staan dan van te voren afgesproken. De hotels die hij voor ons regelde waren van veel mindere kwaliteit dan de door ons zelf geboekte hotels terwijl de prijs gelijk was. Wij kwamen er achter dat hij ons het dubbele liet betalen van de hotelprijs. Dat bedrag houdt hij zelf. Hij laat de chauffeur overal afrekenen waardoor je dat niet in de gaten hebt. Ik snap best dat hij een fee krijgt bij de hotels maar de helft… Omdat wij vonden dat de door ons zelf geregelde hotels van veel betere kwaliteit waren dan de zijne wilden wij de laatste nachten annuleren. Wij hebben zelf de desbetreffende hotels benaderd en overal konden we kosteloos annuleren. Wij wilden wel graag zijn taxikosten/dagprijs betalen dus wilden met hem overeenkomen dat wij die dagen gewoon afnamen maar dat wij de laatste 4 nachten zelf een hotel zouden boeken, de annulering was immers kosteloos. Nou toen verdween de glimlach en kwam de keiharde zakenman naar boven. Hij eiste direct a la minute het totaalbedrag op. De lieve chauffeur voelde zich duidelijk doodongelukkig. En hij begreep ons liet hij doorschemeren. Suranga heeft ons vervolgens gewoon keihard bedreigd. Als wij niet meteen zouden betalen dan zou hij een paar brede sterke mannen achter ons en onze kinderen aansturen.

Ik merk dat ik nu na zoveel jaar tijdens het reageren hier weer allemaal nare gevoelens krijg.
Ik heb destijds ons hele verhaal ook naar Jan Kerkhofs gestuurd. Hij was verbaasd en kon mijn verhaal niet geloven. Blijkbaar is er daarna ook tussen hem en Suranga het nodige gebeurd waardoor hij Suranga met een andere blik is gaan bekijken en onbetrouwbaar noemt. Wij wisten dat al wat langer helaas.

Het verbaast mij dat ik alleen maar positieve verhalen over Suranga lees. Zijn pech is volgens mij dat hij meerdere chauffeurs heeft en vaak dezelfde hotels gebruikt. Je komt dus tijdens de reis ook andere reizigers tegen, zo raak je aan de praat en worden er steeds meer vraagstukken bevestigd. Daarom weet ik ook dat wij niet de enige zijn met deze soort ervaringen.

Wij hebben heel veel gereisd. Ook in Azië. Natuurlijk weet je als reiziger dat je zo nu en dan gebruikt wordt omdat er geld wordt geroken. Maar zo bont hebben wij het daarvoor en ook daarna nooit (meer) meegemaakt!

Wij willen nooit meer naar Sri Lanka. Dat is jammer want het is wel een heel mooi veelzijdig land.

Mijn advies aan iedereen die naar Sri Lanka wil gaan op eigen gelegenheid zou zijn:
Hou alles in eigen hand, regel zelf vanuit huis de hotels (Agoda, booking.com etc), betaal overal zelf en neem alleen een chauffeur in de armen om je rond te laten rijden.

Groeten,
Neeltje

1 like

Hallo Neeltje, het is jammer dat ik dit nu pas lees, maar ben het ondertussen wel eens met jou, jammer dat ik destijds anders naar de zaak keek dan wat ik nu doe.
Woon momenteel in Sri Lanka een prachtig land,maar ook een land dat door enkele mensen naar de klote wordt geholpen door sommige in zich zelf genomen mensen die enkel en alleen maar dollar tekens in hun ogen hebben staan. Neeltje ik vind het erg jammer dat je door zo iemand, niet meer dit mooie land wilt bezoeken, wanneer ik nog iets voor je kan betekenen laat het me dan svp weten. je hebt mijn mail adres nog denk ik, alleen het is geen home.nl maar live.nl