Sri Lanka - Chauffeur (www.srilanka-chauffeur.nl)

Hallo,

We zijn van plan een reis te maken naar Sri Lanka.
Na wat onderzoek hebben we een plan in ons hoofd en weten we wat we willen zien.

Bij Jetair hebben we dat plan eens in gedient en een à-la-carte reisvoorstel gekregen, maar van de prijs vielen we achterover…

Na wat zoeken op het internet vond ik de website http://www.srilanka-chauffeur.nl na wat gemail hebben we een voorstel gekregen dat ons aanstaat. We hebben rechtstreeks contact met een chauffeur van daar die ons dan ook wat rond gidst. En hij regelt ook de hotels die wij kunnen kiezen 3 of 4 sterren meestal.

Maar…

Is dit te vertrouwen? Want het is geen pakket zoals bij Jetair…
We moeten zelf een vlucht boeken en dan maar hopen dat er iemand ons staat op te wachten.

Heeft er iemand zo’n ervaring???
Het is de eerste keer dat we zo’n verre reis maken dus we hopen ook op een goede afloop :slight_smile:

Hoi,

Lastig in te schatten. Zijn referentie, Ayubowan, is in NL vrij bekend qua liefdadigheid en heeft een goede reputatie. Maar zolang je (haast) niets hoeft aan te betalen en wél van hem al de namen van de geboekte hotels doorkrijgt is er niet alteveel risico, toch? Op airport zijn zes operators van taxi- en tourbedrijfjes, in noodgevallen regel je met hun dat ze taxi naar 1e hotel (Negombo?) hebben en dan vanaf dag 2 een vervangende chauffeur met gidsdiploma…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,

Ik ken deze chauffeur"Suranga "al jaren en hij is volledig te vertrouwen, kijk ook maar eens in het gastenboek, daar hebben de mensen het een en ander neer geschreven omtrent deze chauffeur.
Ik wens jullie een heel fijn verblijf op dit prachtige eiland.

Hallo Eric,

Het is niet alleen Ayubowan, maar Ayubowan Yaluva Sri Lanka, beide organisaties doen wel hetzelfde.
Het is maar dat je het weet.

Jan Kerkhofs

Bedankt voor jullie uitleg.
Ik wacht momenteel nog een bericht af van een gelijkaardige chauffeur (www.visitlankatour.com)

Jan Kerkhofs, ik vermoed dat u niet helemaal objectief bent aangezien u de eigenaar bent van de site :slight_smile:

Hallo,

Het is toevallig niet mijn site maar die van Suranga, ik hou hem in het NL bij voor hem en de site van hem is http://www.srilanka-chauffeur.nl

Wij zijn meerdere malen in Sri Lanka geweest en hebben een uitstekende en betrouwbare gids gehad. Zijn naam is Lucien, hij spreekt prima Engels, verstaat goed Nedrelands en spreekt het redelijk. Dit is werkelijk een prima gids. Meerdere mensen die wij kennen zijn super tevreden over hem. Lucien heeft sinds kort een eigen website, de moeite waard om dez een te bekijken. www.gids-srilanka.nl

1 like

Dit is info waar we iets aan hebben. Lucien Jayamaha is een gecertificeerde gids en heeft al vele jaren bewezen goed en bevlogen te zijn voor zijn gasten. Het is niet voor niets zo dat de hele grote tourorganisaties heel graag een beroep op hem doen, gewoon klasse Kerel .

Als je op dit forum kijkt, vind je genoeg tips voor betrouwbare chauffeurs. Wij zijn zelf in contact gekomen met een nederlands echtpaar die veel van het land weet en die voor ons een reis hebben samengesteld, geheel kosteloos. Via Best Holidays kregen wij chauffeur Janaka. Echt een topgids en chauffeur! Weet veel te vertellen en lette erg goed op ons. In juli gaan we weer! Sri Lanka is een geweldig land!

Ik heb gebruik gemaakt van Suranga zijn diensten. Ik heb voor mijn vertrek alle afspraken gemaakt alsook de prijs.
Ik heb ook zijn advies gevraagd i.v.m. bepaalde uitstappen indien het allemaal haalbaar was op 1 dag en hij heeft de nodige correcties uitgevoerd. Achteraf bleek dit zeer correct te zijn gezien het verkeer en de straten niet dezelfde zijn als hier in Europa.
Voor alle uitstappen heeft de chauffeur ons begeleid tot aan de ingang, regelde de tickets in “no time”. Wij hebben nooit in een wachtrij gestaan.
ook voor de safari heeft de chauffeur ons een afzonderlijke jeep geregeld.
De chauffeur bracht ons ook op spots die adembenemend mooi waren en waar wij praktisch volledig allen waren, zonder andere toeristen. Dit was echt genieten.
Wij hebben zelfs met de chauffeur nog een wijziging van uitstap geregeld, met goedkeuring van Suranga. Dit alles zonder enige meerprijs.

Ik kan dus gewoon zeggen dat Suranga zeer aanbevelingswaardig is en ook zeer correct. Hij heeft ons een prachtige vakantie bezorgd.

Ook wij hebben geweldige ervaringen gehad met Suranga. Vind het ook erg vervelend dat Jan Kerkhofs hem zo zwart maakt en zo negatief is over hem. Dit kost hem klanten! Ik weet dat er kennissen van mij zijn die daarom de reis hebben geannuleerd. Suranga doet er alles voor om het de gasten naar de zin te maken. En zoals de vorige schrijver HaegD schrijft, daar ben ik het 100% mee eens. Wij hebben onze reis 2 jaar geleden gehad, maar hebben nog regelmatig contact met hem via facebook / chat.
Dus twijfel niet! Je kunt rustig bij hem boeken en gegarandeerd krijg je een geweldige ervaring.