Ik ben van plan om in feb. 2008 5 maanden stage te gaan lopen op Curacao. Ik ben mijzelf nu aan het orienteren en hoor veel over wereldstage.com
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met stageplekcuracao.nl? Zo ja, positief of negatief? Ik zou er graag iets over horen!
Gr, Renske 
1 ding weet ik zeker, te duur!!! Wat voor stage wil/moet jij doen. Kijk eens oo de gele gids/telefoongids van Curacao. Moet wel eerlijk zeggen dat als je een contactpersoon hebt, het zeker vlotter gaat, of je nu woonruimte zoekt of een stageplek. Je krijgt heel laat een reaktie terug, of vaak genoeg helemaal niet hoor, maar…de aanhouder wint:nod:
groetjes Mieke
Probeer eerst GPstart maar. Wereldstage is erg duur en ze doen vrij weinig voor je. GP is EUR 200 goedkoper geloof ik dan wereldstage. Ik ben niet zo positief over Wereldstage. Heb zelf mn stage ook via hun gedaan. Je betaalt veel geld, maar je moet zelf achter ze aan gaan bellen. Als je dat niet doet vergeten ze je. GP belde mij toendertijd wel uit hun zelf en benaderde mij met vacatures en soms belden ze gewoon om nog wat informatie op te vragen waarmee ze weer verder konden. Wereldstage is laks, als er wat is doen ze vrij weinig. Huisvesting regelen is een belletje plegen naar de huisbaas waar ze afspraken mee hebben en als er dan wat is met je kamer dan moet je niet bij hun zijn maar bij de huisbaas. Huisvesting kun je zelf ook regelen er zijn veel particulieren die verhuren. Kijk anders even op viavia.net. Dit is de Curacaose viavia. Succes!
StageplekCuracao.nl kost €250 euro
Dat is een stuk goedkoper dan GPstart.
Hoi,
In eerste instantie heb ik ook beroep gedaan op stageplek, maar je hoort er niets van, en als je ze zelf een mailtje stuurt krijg je een heel onduidelijk antwoord.
Ik ben dus op zoek gegaan naar mensen van België die me kunnen helpen, en heb ook de consul van België ingeschakeld, heb de indruk dat die wat deurtjes geopend heeft.
In welke sector zoek je stage?
Ik ga als alles goed gaat en ik alles geregeld krijg ook die periode!
grtz Ils
Mijn dochter heeft vorig jaar via wereld stage haar stage gelopen. Onze ervaring is erbarmelijk. Ze doen niets voor je, gooien alles op je eigen verantwoordelijkheid. Als er iets aan je kamer of woning mankeert moet je dat met je huisbaas regelen en de kosten zijn ook voor jou. De communicatie is ook slecht en als stagier trek je altijd aan het kortste eind.
hallo allemaal,
Ik heb zelf vorig jaar stage gelopen op Curacao voor een half jaar en was verplicht mijn stage via wereldstage te regelen. Mensen, NOOIT DOEN via wereldstage!! Je moet veel geld betalen voor weinig service. Ze kloppen alleen je zakken leeg en doen verder niets. Ga inderdaad kijken via gouden gids van Curacao (yellow pages). Succes.
Groetjes Lincy
Heey!
Ik wil april 2008 voor drie maanden stage gaan lopen op Curacao op een basisschool. De scholen mailen allemaal niet terug en heb ook al gezocht naar wereldstage en GPstart. Het kost idd wel een hoop geld. (wat wel fijn is dat ticket van wereldstage en die xtra bagage). Eerst maar hopen dat we het kunnen regelen zonder zo’n bureau, maar anders ga ik wel naar GPstart als ik dit zo hoor!
Groetjes Renske