Stageburo's

Hallo,

Ik studeer Social work en ik ben van plan om in 2006/2007 stage op Curacao te gaan lopen. Omdat een stageplek zelf regelen hier vanuit Nederland bijna niet te doen is ben ik op zoek naar een geschikt stageburo. Omdat je al gauw vrij veel betaald voor een stageburo wil ik graag een goede keuze maken. Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met www.wereldstage.com of eventueel een ander stageburo (zoals: http://www.gpstart.com/)

Verders heb ik er echt heel veel zin in… maar het is toch ook wel spannend al die beslissingen die je moet maken dus bij deze: alle tips, adviezen of ervaringen zijn van harte welkom!

Alvast heel erg bedankt! :slight_smile:

Groetjes Evelien

P.s. owja en iemand nog tips voor een huisvesting :whistle:

[quote=Evelien20jr]
Hallo,

Ik studeer Social work en ik ben van plan om in 2006/2007 stage op Curacao te gaan lopen. Omdat een stageplek zelf regelen hier vanuit Nederland bijna niet te doen is ben ik op zoek naar een geschikt stageburo. Omdat je al gauw vrij veel betaald voor een stageburo wil ik graag een goede keuze maken. Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met www.wereldstage.com of eventueel een ander stageburo (zoals: http://www.gpstart.com/)

Verders heb ik er echt heel veel zin in… maar het is toch ook wel spannend al die beslissingen die je moet maken dus bij deze: alle tips, adviezen of ervaringen zijn van harte welkom!

Alvast heel erg bedankt! :slight_smile:

Groetjes Evelien

P.s. owja en iemand nog tips voor een huisvesting :whistle:[

Hi Evelien, over de stageburo’s, qua kosten kan ik je helaas heel weinig vertellen. GPstart is pas begonnen hier en wereldstage is al lang bezig. Ervaring zul je echt via de studenten moeten horen. Wat de huisvesting betreft kan ik je wel info geven. Ik kan je ook wat foto’s etc. sturen. Wij verhuren 1-en 2 sl.kamerapt. op Curacao, div. prijzen afhankelijk van de bezetting en verblijfsperiode. Daar we hoofdzakelijk met Ned. Stagaiaires werken is het verlooop groot, dus bijna altijd een plaats te regelen, mail me gerust geheel vijblijvend als je meer info wilt ontvangen, ok, heel veel succes met je voorbereidingen!

gr. Anneke Maduro
Curacao
[EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

Haai Evelien,

Leuk dat je plan bent om naar Curacao te komen. Het is inderdaad goed afwegen welk stage bureau je inschakeld als je besluit om het niet zelf te regelen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het mogelijk is om het zelf te doen, maar het vereist veel geduld, doorzettingsvermogen en geluk!

Ik kan je over gp start en wereldstage het volgende vertellen.
gp start = not
wereldstage = hot

en wel om het volgende.
Ik had mij ook ingeschreven bij GP Start op 19 april 2005. Mijn stage begint 14 november. Ik heb in al die maanden slecht 2 keer contact met hun gehad.
De eerste keer probeerde zij mij een stageplaats in Nederland aan te smeren en de tweede keer (was 2,5 week voordat me stage begon) of ik een foto wilde opsturen zodat bedrijven een beter beeld konden krijgen van wie ik ben als persoon.

Ik heb dus slechte ervaringen met GP Start.

Ervaring met wereldstage is heeel erg positief. Ik had mij ook bij hun ingeschreven en binnen 2 dagen belde zij mij op om even een babbeltje met mij te maken. Zij belde regelmatig met de stand van zaken. Ik kreeg meteen het gevoel dat zij echt iets voor mij deden en dat was ook zo.

Helaas heb ik hun af moeten zeggen, omdat ik een stage aangeboden kreeg van een bedrijf waar ik een paar maanden eerder contact mee had gehad.

Wereldstage is duurder, maar zij doen tenminste waar je ze voor betaald!

Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Voor vragen kan je altijd mailen: [EMAIL=“pascal@strandfeest.com”]pascal@strandfeest.com

Gr, Pascal