Ervaringen met sneldrogende handdoeken

Er zijn nogal wat aanbieders van sneldrogende handdoeken. (o.a. Rubytec, Perry-sport-huismerk, Xenos-huismerk, Care-plus) Wat is jullie ervaring met deze e.o. andere sneldrogende handdoeken?

• Hoe voelt hij aan?
  • Absorberen hij goed? / Makkelijk mee af te drogen?
  • Welke grootte heb je?
  • Hoe snel is hij weer droog?
  • Wat heb je er voor betaald?

Heb nog een week de tijd om te kiezen voor welke ik ga, dus ben benieuwd naar jullie reacties!

hey,

ik heb de xenos handdoeken en ben er wel tevreden over, zijn niet zo duur en nemen weinig ruimte in… moest qua afdrogen er wel even aan wennen omdat het gewoon anders is dan een gewone handdoek, maar inmiddels ook geen problemen meer mee…

ik gebruik ze thuis veel bij sport omdat ik ze wel lekker zacht vind…

qua drogen ben ik redelijk tevreden zou van mij soms wat sneller mogen, maar goed is altijd nog beter dan een gewone handdoek…

oh ja ik heb een vrij grote, normale afmeting voor douchehanddoek, houd niet van die hele kleine handdoekjes…

met andere merken dan xenos heb ik geen ervaring.

succes met kiezen en alvast veel plezier op jullie reis!

ik had er 2
eentje een beetje van dat spons achtige spul en een andere echt zo’n gladde silky stuff. vond die sponsige 300x beter dan die andere maar allebei nog steeds 3x nix. droogt misschien wel snel, maar JIJ droogt er weinig van… die dingen zijn zo stroef en ik vond het allemaal gewoon niet makkelijk. heb ze dan ook na 3 weken weggemieterd geloof ik en gewoon een handdoek gekocht… veel meer afdroogplezier en tja, niet super snel droog, maar goed… overleven we dan ook wel weer

was wel blij dat ik er geen 15 euries voor uit had gegeven. geloof 2,95 bij de xns, (die grotere sponsy) en 4,95( van de Prr)maar die was heel klein

ik heb zo’n ‘duurdere’ sporthanddoek, beetje zeem-achtig, heb 'm al heel lang, zit een handige plastic houder omheen, maar elke keer op vakantie gebruik ik 'm amper. Hij doet het goed als kussenbescherming, als die erg stinken ofzo … Ik ga dus ook liever voor een gewone handdoek, neem gewoon een paar oude mee die evt. weggegooid kunnen worden.

Ik heb 'm tijdens een eerdere vakantie weg gegooid omdat ik er inderdaad niet droog van werd wat toch wel de bedoeling was.

Ik doe het dus voorlopig weer met een lekkere ouderwetse zware V&D handdoek.

Nou, ik vond het verschrikkelijk. Drogen slecht, bovendien vond ik het niet fijn aanvoelen aan mijn huid. Nee, geef mij maar een gewone handdoek. En zoals Babseba al zei, een oudere, zodat je die gewoon ergens achter kan laten en je er niet altijd mee hoeft te blijven sjouwen.

Bedankt voor de reacties!

Toevallig ook iemand ervaring met de Travel Towel van Care Plus? Had er al eentje gekocht, maar twijfel nu of ik hem niet terug zal brengen… als het echt zo waardeloos is, kan ik dat geld wel beter besteden…

Ik zou ook eens hier kijken: Anne’s Beach Travel shop daar heb ik er een gekocht voor na brasi:D, ze heten Mini Travel Towel … ik vind ze zelf erg handig

Ik heb er meerdere: 1 van de Perry Sport en een hele dunne van Sea to Summit, allebei 60x120cm denk ik. Deze bevallen mij heel goed. Een gewone handdoek droogt lekkerder, maar ze nemen veel minder ruimte in, je kunt jezelf er prima droog mee krijgen, en ze zijn supersnel weer opgedroogd. Dit in tegenstelling tot de wat dikkere van de Xenos. Je krijgt jezelf wel droog met een Xenos-handdoekje van 40x60cm, maar het duurt wel lang voordat ze weer droog zijn. Als ik nu moest kiezen zou ik zeker weten voor de duurdere gaan.

ik heb 2 handoekjes bij de action gevonden.
kosten geen drol maar zijn wel klein.ideaal als je “snel” weer verder gaat.
had ook nog wel een ouwe kleine handdoek bij me.
maar uiteindelijk heb ik de sneldrogende handoekjes veel meer gebruikt.
ideaal!!!
ik ben weer thuis maar ze reizen nog steeds de wereld rond(met mn vriend)
hij had van die duren gekocht bij de perry…maar is meer tevreden met die van de action. en dat voor nog geen 2 euro haha:dag:

1 like