Ervaringen met ShapShap

Heeft iemand ervaring met ShapShap avontuurlijke reizen?
Ik heb met een man en vrouw gesproken op de vakantiebeurs die bij ShapShap werkten en zij konden mij echt heel enthousiast en veel vertellen over de reis van Kaapstad naar Victoria Falls.

Ze zijn echter niet aangesloten bij SGR/ANVR…

Iemand bekend met de organisatie?

Dit is weer de oude discussie over het wel of niet boeken bij een organisatie die niet is aangesloten bij het SGR.

Als jullie dit belangrijk vinden dan boek je bij een meer bekende touroperator die rondreizen verzorgt.

Dit bedrijf lijkt mij een reisburo die wat contacten in Zuid Afrika heeft en hun reizen verkoopt. De contactpersonen in Zuid Afrika verzorgen dan de eigenlijk reis, dit is overigens ook dezelfde manier die de bekende touroperators hier in Nederland doen maar deze zetten vaak nog Nederlands talige reisbegeleiders in.

Bij veel reizen van ShapShap kom je in een internationaal gezelschap terecht, je moet hier van houden anders boek je een fly en drive en ga gezellig met je eigen groep.

Wil je een groepsreis met alleen maar Nederlanders dan kun je beter verder kijken op internet, er zijn genoeg touroperators waaruit je kunt kiezen tenzij je natuurlijk alleen maar naar de prijs kijkt en de goedkoopste reis wil hebben.

En ben je niet zeker of het wel verstandig is om bij een bedrijf te boeken die niet bij de SGR club is dan doe je het gewoon niet en kies je voor zekerheid van een andere reisburo.

Succes met je keuze,

Frank

gemiste kans frank 34.Ik ken deze mensen toevallig heel goed buiten het feit dat zij onze afrika reizen verzorgen.Zij zijn beiden reisleiders op diverse tours geweest en japie doet op dit moment (als gids)in een overland cape to vic(Hotel)japie is zuid afrikaan en staat bekend bij de reis organisaties in zijn land als 1 van de beste gidsen en daar komt ook nog bij dat hij buiten za/engels ook nederlands spreekt.Japie heeft ongeveer alle tours gedaan die er zijn in zuid/oost afrika en dat meerdere jaren.prima en betrouwbare reisorganisatieGr.Simpele

Hey Simpele,

goed om te weten, daar is dit forum ook voor om info uit te wisselen. De mensen die een reis boeken kunnen zelf beslissen of ze van deze organisatie gebruik willen maken.

Ook al komen er heel veel reacties die goed zijn, er zijn altijd mensen die toch kijken of een touroperator aangesloten is bij het SGR.

Frank

Pennywanda,

zijn jullie nog op vakantie geweest met ShapShap Reizen en hoe is dit bevallen?

Vorig jaar sept/october cape to vic (accomodated gedaan)Werkelijk fantastisch, veel gezien, goed georganiseerd,goede gidsen,goed eten(Leuke groep,maar ja dat weet je niet van te voren)En leuke optionele activiteiten in namibie.
Gewoon aanrader(3x mee gereisd nu)en gaan volgend jaar weer (Dit jaar indonesie gedaan)Ook mooi vooral sumatra.
Gr.Simpele