Hallo,
We hebben plannen om eind september voor ruim 3 weken een rondreis te plannen van noord naar zuid Vietnam. We willen eigenlijk een route uitstippelen en dit verder al vastleggen / laten regelen met een lokaal reisbureau. Zo ook de hotels e.d. zodat we daar straks geen omkijken meer naar hebben. Wie heeft hier goede tips / ervaringen mee? Alvast bedankt!
Hallo linu,
Ik , zo doe ik het eigenlijk ook altijd om dezelfde redenen.
wel heb ik enkele dagen op 1 lokatie en zie dan wel wat ik ga doen.
Bijv. 9 dagen saigon dit jaar en in die 9 dagen ga ik dan wel om de dag ergens naar toe.
Maar de tip is eigenlijk om eerst te bedenken wat je wilt zien, en wat niet ( net zo belangrijk ).
Wil je eventueel een binnenlandse vlucht.
Moeten alle excursies geregeld zijn
Het aantal dagen per lokatie; bijv halong Bay met overnachting of niet
Wil ik ergens enkele dagen strand en op welk tijdstip : bedoel dus op het eind of mag het ook tussendoor
Hotelklasse, hostel of wat luxer
Ik denk als je dit weet en daar een budget aanhangt je verder kan gaan kijken en eventueel strepen of plussen.
in 23 dagen alleen over de weg moet je al kiezen voor Sapa of halong bay; beide wordt een probleem/haastklus.
ik weet dat ik weer in herhaling val, maar dit kan bijv. over de weg in 21 dagen.
http://www.fox.nl/rondreizen/vietnam/21-daagse-rondreis-beste-van-vietnam/reisinformatie
misschien heb je zo een richtlijn.
Daarna wat bureautjes mailen met de voor jouw geweldigste route en hotelkeuze ed en deze vergelijken.
Wat afdingen en dan je keuze bepalen.
Ga ook op zoek naar een vliegticktet en houd rekening met je reisschema.
Ga je van Noord naar zuid bijv, boek dan wanneer mogelijk een ticktet naar Hanoi en vertrek vanaf Saigon.
hoop dat dit je wat kan helpen?
gr.
Ton.
Hallo Ton,
We hebben zelf al wel een planning met wat we willen zien en ook hoelang we ergens ongeveer willen blijven. Ook het vervoer willen we gedeeltelijk met nachttrein en / of binnenlandse vlucht doen. Het is de bedoeling dat we beginnen in Hanoi en terugvliegen vanaf Saigon. Dat is allemaal wel duidelijk. Mijn vraag is echt wie ervaring heeft met boeken en het vastleggen van een schema en rondreis met een lokaal bureau en dus geen FOX of andere Nederlandse reisorganisatie. En wie heeft voor mij namen + website van bureautjes?
Ik heb zelf een 22 daagse rondreis gemaakt door Vietnam afgelopen februari. Ik heb alles zelf gepland van het boeken van hotels tot en met het regelen van treintickets. Mocht je hierover meer willen weten, stuur mij dan even een persoonlijk berichtje zodat ik wat informatie kan doorgeven.
Ik moet overigens wel bijvermelden dat ik sommige adressen via dit forum heb gekregen, waarbij Ton een belangrijke rol heeft gespeeld.
Ik hoor graag van je
groeten corenwilna:wereld:>>>:zon02:
Ik heb je PB gestuurd