Ik ben bezig met het organiseren van onze vakantie in augustus naar Peru. Ik wilde eerst met Peru Online gaan, maar heb er toch vanaf gezien omdat ik het te duur vond, nu wil ik zelf de rondreis plannen. Volgens mij is dat wel goed ter plaatse te doen, maar ik wil de Inca Trail van tevoren boeken voor de zekerheid. Ik ben nu alleen veel aan het zoeken op internetfora en zo, en ik kom zulke slechte verhalen tegen over bepaalde operators dat ik toch aan jullie wil vragen wat jullie ervaringen zijn. Ik twijfel nu tussen Safe in Lima en Explore Peru. Wat vonden jullie van deze bureaus? Hebben jullie nog andere tips (ook wat betreft bijvoorbeeld een wandeltocht in de Colca Canyon)? Is het beter om van tevoren te boeken of ter plaatse? Ik ben erg gaan twijfelen door alle reacties…
wij zijn wel met peru online gegaan, zal vast goedkoper kunnen maar het gemak als je (zoals wij) maar 3 weken de tijd hebt is heel groot. Geen gezoek naar slaapruimte, geen gezeik met te laat zijn voor excursies etz.
Mocht je een lange periode gaan dan maakt het niet uit of je de ene of de andere dag iets gaat doen. Als je naar MP gaat moet je het inderdaad wel eerder regelen.
Ik heb voor afgelopen zomer via Safeinlima de Inca Trail, Colca Cayon en Jungle trip( 140 kilometer stroomopwaarts van Iquitos) geboekt en stuk voor stuk perfect geregeld. Colca Canyon hadden we een eigen Engelstalige gids, deze kwam de dag van te voren nog langs om te vertellen wat we de komende drie dagen gingen doen, wat we mee moesten nemen, hoe we gingen lopen etc. een aanrader en ook goedkoop. Geloof iets van 60 dollar pp voor drie dagen. De Inca Trail was ook perfect en de jungle ook. Alles was goed geregeld elke keer op tijd opgehaald bij Hostel etc. Hij kan ook heel je trip organiseren voor je hotels/hostels al kun je dat ook makkelijk zelf in Peru wat wij gedaan hebben. Ook het Hostel is erg goed, alleen aan de dure kant maar je krijgt er wel een hoop service bij en alles Nederlandstalige te boeken wat het zeker de moeite waard maakt…
Bij de Inca Trail moet je in Augustus wel rekening houden dat die snel vol zit ( er mogen maar 500 mensen per dag de trail lopen), hoe eerder je boekt hoe beter. Vorrig jaar zat die al maanden van te voren vol in Augustus, wij hadden al zeker 6 maanden van te voren geboekt.
Ik heb vandaag net de IncaTrail via Safe in Lima geboekt. Ik had vooraf op verschillende sites de prijzen vergeleken en ik denk dat JP met z’n prijzen wel redelijk goed zit. Wat inderdaad ook een pluspunt is dat je alles in het Nederlands kan regelen.
Wij wilden eigenlijk ook alles door één organisatie laten uitstippelen en boeken maar daar zijn we nu van afgestapt omdat dat toch allemaal veel meer kost dan wanneer je het zelf regelt.
We hebben dus nu hostels voor de eerste 2 nachten geboekt, de IncaTrail en de excursies voor de eerste 2 dagen. De rest zien we wel als we daar zijn want ik heb al op verschillende forums gelezen dat de uitbaters van de hostels en hotels zéér bereidwillig zijn om toeristen verder te helpen met vanalles en nog wat.
Na de reactie van merijn111 wil ik misschien toch de Colca Canyon ook via Safe in Lima boeken.
Bedankt voor jullie reacties! Uiteindelijk heb ik hetzelfde gedaan als Sofie, we hebben de Inca Trail bij JP geboekt en we blijven de eerste nacht in zijn hostel. En ik denk dat wij ook de Colca Canyon gaan boeken maar ik weet nog niet of we dat in Lima doen of een maand voordat we vertrekken. Ik vind het namelijk ook wel lekker om eerst eens in Peru rond te kijken voordat ik boek, zodat je alles goed kunt vergelijken.
Maar tot nu toe bevalt Safe in Lima prima (al hanteert JP wel een erg hoge wisselkoers…)