Liu, heb je zelf al eens gebeld met het nummer op de website ?
- 0044 203 291 2287
Liu, heb je zelf al eens gebeld met het nummer op de website ?
Het is beter te volgen op dit forum
http://thailand.reisforum.nl/topic/2…trals.com.html
Hier kwam eerst niet veel reactie.:chin:
Voor de betwisting verso mastercard moet ik wachten tot maandag .
Ja moet zeker bekend gemaakt worden !!!
Alles wat jij aan bewijs hebt over deze website, jouw boeking, jouw betaling, het feit dat je contact hebt opgenomen met het hotel en dat die jouw reservering niet kunnen vinden, het feit dat er meer mensen zijn die slachtoffer zijn van deze site en het feit dat je geen contactpersonen kan traceren. Als je dit alles aanlevert bij jouw credicardcompany, dan zullen zij het onderzoek moeten verrichten. Het grootste nadeel is wel dat ze op dit moment de schade van de kosten op niemand kunnen verhalen. Ik hoop echt dat jij je geld terugkrijgt. En anders via een eventuele reis en annuleringsverzekering?
Dat het hotel de reservering niet kan vinden is op zich niet heel vreemd. Dit soort hotelboekingswebsites blokken vaak de kamer af en geven pas vlak voor aankomst de namen van de klanten door aan het hotel.
Zou toch nog eens dat 0044-nummer bellen Frank…benieuwd of het idd een niet bestaand nummer is…
Er is vandaag iemand naar het hotel geweest en in het hotel kende zij deze bookingsite niet !:chin:
Liu, heb het nummer net 10 seconden geleden ff gedraaid…het nr bestaat idd niet ![]()
Annulatie van een virtuele booking ???
:chin: Toch bedankt Dave !
Laten we die klootzakken ( sorry ) niet MEER schade toebrengen en men zeggen het voort en bedankt aan iedereen , en zeker aan Crazy9 of Remonde en ook aan Maïkel ( een kerel die je zeker moet leren kennen ) !!!
:chin:
In iedergeval hoop ik dat je je centjes terug kunt recupereren Frank,vind het sneu voor je!
groetjes:georges.
Ik heb al een waarschuwing geplaatst op de Facebookpagina van Thai Visa zal andere er zoveel mogelijk voor waarschuwen…
Liu,
Heb je al het bedrag gezien wat ze bij je afgeschreven hebben,
want dit doen ze in turkse liras.
Wij kunnen dit pas zien ( vermoedelijk vanaf morgen ,maandag ).
Het was vrijdag nog niet afgegaan maar het kon niet tegengehouden worden.
En ik moest morgen eens terugbellen.
Ik laat van mij horen !
Mvg Frank:chin:
Remonde ,
Welke betaalkaart heb jij gebruikt ( ik master card)?
Wanneer heb je geboekt ( ik afgelopen woensdag ) en wanneer heb je de fraude opgemerkt ( deze gegevens kunnen belangrijk zijn voor lezers van dit forum) welke stappen heb je tot nu toe ondernomen ( kwa papierenwerk etc )?
Hoe reageert de kaartmaatschappij op zo een fraude , welke bewijzen heb je moeten voorleggen etc
Op de ’ valse ’ site ziet men nochthans secured by visa en mastercard , hetgeen toch een veilig gevoel geeft ( heeft Maikel ook aangehaald op het andere forum ).
En voor de laatkomers dit heeft niets te maken met Thailand dit zijn oplichters die reizen verkopen van europa tot aan de andere zijde van de wereld !
Mvg:chin:
Hallo Frank en andere mensen op het forum,
Ik heb zelf ook Mastercard gebruikt toen ik ging boeken.
Op 2 mei had ik voor 6 nachten op Malta geboekt, we zouden op 25 mei arriveren in het hotel.
Tot dusver nog niets aan de hand tot ik het afschrift kreeg en zag dat het
bedrag afwijkte voor wat ik geboekt had (scheelde 2 euro ongeveer).
Dus ik ging ze maar mailen, wat je op hun website alleen kan doen, niet gelijk via een email adres, dus ik vroeg ze waarom dit niet klopt.
Ik kreeg keurig een email terug dat ze factureerde in Turkse Liras, beetje vreemd maar okay, ik kreeg dus al een voorgevoel.
Ik had ook het hotel zelf gemaild of ze de reservering binnengekregen hadden en neee hoor, ze wisten van niets grrrrr
Dus ik weer mailen via die website en kreeg als antwoord dat het hotel een paar dagen voor aankomst de reservering kregen, jaja tuurlijk.
Dus wij de 21e mei op vakantie naar Malta, de 1ste 4 nachten ging het prima, dit hadden we bij iemand anders geboekt maar toen gingen we naar het bewuste hotel.
We kwamen er dus aan en gaven de voucher aan de receptioniste, zij zoeken en zoeken maar vond geen reservering, toen belde ze naar iemand die de reserveringen aannamen, die kwam en nam de gegevens mee om te gaan zoeken.
Toen vroeg de receptioniste om gegevens wat reserveringen te mailen naar hen zodat ze het verder konden uitzoeken.
Dus wij zaten ook even op de website van Newbookingcentrals te kijken en zag ineens ook een telefoonnummer, dus dat proberen te bellen maar idd bleek niet te bestaan.
Toen gingen we dat telefoonnummer ff googelen en kreeg ineens wat berichtjes dat het met oplichting te maken had, we oude berichtjes maar goed dat zou nog wel relevant zijn.
Dus dat maar tegen de receptioniste gezegd, en toen was het van de nachten betalen of een andere hotel zoeken, dus we hebben ze maar betaald.
Toen maar gelijk even mijn creditcard maatschappij gemaild en dit gemeld, toen kreg ik als reactie terug dat ze het bedrag niet konden terugboeking omdat ik dat zelf heb uitgevoerd en toestemming ervoor had gegeven. Ik moest zelf met hen contact opnemen om het geld terug te vragen, als dat niet lukte kon ik ze terug mailen en dan zouden ze een formulier opsturen.
Ik moet dan gegevens opsturen, dan gingen ze het onderzoeken en binnen 3 maanden zou ik horen hoe en wat en als blijkt als het ten onrechte is afgeschreven dan zouden ze het terug boeken.
Hopelijk hoor ik snel wat van hen. :paranoid:
Groeten, Remond
Bedankt voor uw reactie.
Is het niet gelukt om via de begunstigde het bestelde product te ontvangen of uw geld terug te ontvangen? Dan kunt u een verzoek indienen om de transactie terug te boeken.
U ontvangt binnen drie werkdagen een formulier, waarmee u dit verzoek kunt indienen. Wij vragen u het ingevulde formulier met bewijsstukken, zoals een kopie van de bon, een factuur of ontvangen e-mails, naar de ING te sturen.
Nadat wij het formulier hebben ontvangen, starten wij een onderzoek naar de afschrijving. U ontvangt hierover binnen drie maanden telefonisch of schriftelijk bericht. Blijkt uit het onderzoek dat het bedrag ten onrechte is afgeschreven, dan wordt het bedrag teruggeboekt.
Bedankt Remonde,
Ik moet mijn formulier ( klacht ) laten uitprinten via www.mijnkaart.be ( van atos )
Ik laat morgen iets weten als ik opnieuw gebeld heb!
Mvg Frank
Voor wie interesse heeft gelieve hier te volgen
Mvg Frank:chin:
Waarom ben je je centen kwijt? Als het goed is heeft iedere cc-aanbieder een policy om een betaling te herroepen.
Bij bv AmEx meld je telefonisch dat je een betaling wilt herroepen. Je krijgt vervolgens een formulier toegestuurd wat je zo kompleet mogelijk invult en retourneert met een kopie van de transactie. Vervolgens heeft de cc-mij ongeveer 40-60 dagen nodig om het 1 en ander uit te zoeken. Een deel van het proces is, dat jouw betaling aan de begunstigde voor onbepaalde tijd uitgesteld wordt (normaal gesproken betaalt een cc-mij na 15-30 dagen uit aan de begunstigde).
Als de cc-mij erachter komt, dat de begunstigde er twijfelachtige praktijken op na houdt, zal het bedrag OF niet van je kaart afgeschreven worden OF teruggeboekt worden.