Bedankt voor je info Jenny,nu weet ik al iets meer.gegroet:georgessiam:Hua Hinn Th.:chin:
De MH 17 vertrekt om 12:00 uur vanuit Amsterdam, de MH 9017 vertrekt vanuit Amsterdam om 20:50 uur (o.v.b. van wijzigingen).
MH 17 is een ‘echte’ Malaysia Airlines vlucht, de 4-cijferige MH 9017 is een codeshare vlucht die uitgevoerd wordt door KLM.
Qua prijs vergelijkbaar als met SAS??En ook nog een probleem ik vind daar mijne weg niet,moet dan nog een ticket boeken met air asia(hoeveel vragen ze van Kul naar Bkk?)Dus het zou al goedkoop moeten zijn,anders moet ik een ander alternatief zoeken!Nog iets Dave,Is dat waar als je met Malaysia airlines vliegt,dat je dan een gratis overnachting hebt?had het ergens gelezen of gehoord,vraag me niet waar want ik weet het niet! gegroet:georgessiam.:dag:
Van gratis overnachtingen heb ik nog nooit gehoord! Maar ik zou me daar ook niet te druk om maken, wanneer je niet veel luxe nodig hebt, heb je in KL voor minder dan 10 euro een kamer. Een ticket met de skytrain de stad in kost iets meer dan 5 euro als ik me goed herinner.
Vliegen van KL naar BKK kan vanaf 30 euro ofzo, zie http:/www.airasia.com. Het is me ook wel een gelukt een goedkoper ticket te vinden, houd aanbiedingen in de gaten.
Let er trouwens op dat airasia vanaf een ander terminel vliegt als waar je vliegtuig uit Europa aan komt! Er gaan overigens wel shuttles.
De reden waarom ik eventueel met deze maatschappij zou willen vliegen is,ik hoor vele mensen niets dan goeds vertellen over deze maatschappij,nu als de prijs qua vliegticket nog meevalt,dan zijn we weer vertrokken.Heb al met verschillende maatschappijen gevlogen,dus waarom is niet proberen met Malaysia airlines??In iedergeval bedankt voor je info Jenny!!gegroet;Georgessiam Hua Hin Th.
Ik
Dit jaar voor het eerst met Malaysia Airlines, dan wel niet naar Indonesie, maar naar Thailand, met een stopover in KL. Ben erg benieuwd naar de MAS, maar zal vast wel goedkomen.
Singapore Airlines is natuurlijk ook helemaal niet vervelend om mee te vliegen !
Zeg Dave,nu ik je te pakken heb op wwz,jij vliegt toch van Kul naar Bkk met air asia toch??Of vliegt Malaysia airlines met een tussenstop in Kul door naar BKK???Dat zou voor mij nog gemakkelijker zijn!!gegroet:Georgessingha!!:chin:
Hoi Georges,
Je kan met Malaysia Airlines gewoon een ticket boeken vanaf Amsterdam via KL naar Bangkok. Was maar ietsje duurder dan een ticket van Amsterdam naar Kuala Lumpur met de MAS + een los ticket van AirAsia.
Nu heb ik tenminste overstap-garantie (bij 2 losse tickets is dat uiteraard niet het geval) en de bagage wordt netjes doorgelabeld tot aan Bangkok.
Ik vlieg dus van Amsterdam via KL naar Bangkok, en terug vanaf Phuket via KL naar Amsterdam, hele route met Malaysia Airlines.
Hi Dave,
Je hebt me laatst goed geholpen met een vraag over een ticket naar BKK. Het wordt waarschijnlijk toch Indonesie! Weet jij of er nog een mooie aanbieding aan zit te komen voor vertrek eind maart tot half april (3 wk rond die periode) naar Jakarta of Bali? Het goedkoopste ticket dat ik nu kan vinden is rond de 700 euro met MAS vanaf AMS. Persoonlijk vlieg ik liever vanaf DUS, maar dat is geen must.
Heb ook al gekeken naar BKK en dan losse vlucht met Airasia, maar
das niet veel goedkoper.
Jammer dat die Anniversary-actie van MAS niet langer liep (tot 31-01…)
Groetjes, Anne.
Hoi Anne,
Ik heb net even een mailtje naar m’n werkmail gestuurd. Zal morgen eens rustig gaan zoeken voor je en laat het je daarna ff weten.
Wij zijn 2 keer met MAS naar Bali gevlogen en onze ervaringen zijn uitstekend. Goede service tvtjes en genoeg eten en drinken onderweg. 1 Keer kwamen wij op de terugweg op KL aan en bleek dat het vliegtuig naat AMS stuk was. Dat was vervelend, maar omdat er mensen van MAS op ons stonden te wachten en ons direct naar een superdeluxe hotel brachten waar wij konden eten en een aantal uren konden slapen. Waarna wij met 8 uur vertraging in AMS aan kwamen hoor je mij daar niet over klagen. Vertraging is vervelend, maar als het zo wordt opgelost vind ik dat de maatschappij het goed heeft gedaan.
Beenruimte aan boord is goed.
Je bent net iets te laat tot 31 januari kon je boeken bij Malaysia airlines voor 560 euro retour, omdat ze 6 jaar bestonden. Ik ga zelf volgende maand voor een maand voor die prijs.
Mosterd na de maaltijd, zo’n tip :mad:
Maar goed, ik heb sowieso geen tijd dit jaar :kus:
Hallo Palmboy,
MAS is een perfecte airliner, alle drank (ook sterke drank) is gratis.
Ook 's nachts komen ze langs met snacks (repen, sandwiches etc).
Ook als ze even niet langskomen kun je zelf in de pantry gewoon een snack krijgen of iets te drinken.
De beenruimte en de stoelbreedte van Malaysia Airlines zijn beide het grootst van de reguliere airliners naar Azie. Je hebt een eigen scherm met muziek en films (iedereen heeft een eigen koptelefoon).
Prettige reis
Istrimas
MAS is liggen.
als je normale lichaamslengte hebt is er voldoende ruimte tussen de stoelen,
Iedere plaats heeft z’n eigen t.v. schermpje.
Op de heen en terugreis kun je uit een ruim assortiment films kiezen ( ook de allernieuwste)
Wij zitten het liefst aan het gangpad. i.v.m. de lengte van mijn man.
het eten en drinken is redelijk, het personeel is zeer vriendelijk en alles wat je vraagt wordt je gebracht. Het vliegveld van Kuala Lumpur is erg modern en je gaat van de ene gate naar de andere met een treintje, alles staat goed aangegeven.
verder wens ik je een prettige vakantie
gr.
emcee
hallo,
als jullie boeken bij malaysian airlines, boeken jullie dan rechtstreeks op de site of via een (“gekende”) instantie in belgie/nederland (connections etc)?
Zijn er dingen waarmee je rekening moet houden als je rechtstreeks boekt bij malaysian airlines?
Alvast bedankt!
anti-hero (going to cambodia) >>>
Wij hebben zowel via OAD als rechtstreeks geboekt, behalve de prijzen zijn er niet veel verschillen. Bij MAS wordt het direct van je Credit Card afgeschreven en bij OAD hoef je vaak pas een maand van te voren betalen. Verders werkt het volgens mij hetzelfde.
Wat wel een belangrijk verschil kan zijn is je verzekering en bijvoorbeeld vergoedingen bij aswolken etc. Als je bij een reisorganisatie boekt dan kun je hun aanspreken en als je rechtstreeks boekt dan schijnt dat moeilijker te zijn.
hallo antihero,
wij boeken meestal bij goderie reisburo in breda, dan kun je ook direct je stoelen reserveren.
ook met de aller goedkoopste tickets. Als je deze rechtstreeks boekt bij Malaysia Airlines
dan kan dit niet.
Je moet er wel rekening mee houden dat alleen tickets niet onder SGR regeling vallen, dus als er iets gebeurt waardoor je niet weg kunt ben je je geld kwijt, behalve als je zelf een annuleringsverzekering hebt afgesloten (voor deze vakantie of doorlopend).
De gegevens van Goderie staan op hun site. www.goderie.nl .
goede reis
groeten
istrimas